به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در نخستین جلسه مدیریت اجتماعی پسماند روستایی با عنوان اینکه حل مشکل پسماند یکی از اولویت های جدی مازندران است و با توجه به اینکه پسماند استان های شمالی یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و رییس جمهور است، افزود: ماموریت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان، استاندار مازندران در نخستین جلسه مدیریت اجتماعی پسماند روستایی با عنوان اینکه حل مشکل پسماند یکی از اولویت های جدی مازندران است و با توجه به اینکه پسماند استان های شمالی یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری و رییس جمهور است، افزود: ماموریت قانونی ما برنامه ریزی جهت کاهش تولید و دفع بهداشتی زباله است .

وی تصریح کرد :نقش رسانه ملی در آموزش و فرهنگ سازی برای کاهش تولید زباله موثر است و باید از همه ظرفیت ها اعم از شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها، سمن های روستایی برای حساس نمودن به مقوله پسماند استفاده کرد .

حسین زادگان با اشاره به اینکه حل معضل پسماند از دغدغه های اساسی استان است، بیان داشت: اعتباری که ظرف دو سال گذشته بابت رفع معضل پسماند به مازندران اختصاص یافته است با 20 سال گذشته برابری می کند؛ بر این اساس اگر با برنامه ریزی صحیح بتوانیم حداقل 5 درصد زباله های استان را کاهش دهیم می توانیم نسبت به حل معضل پسماند در مازندران امیدوار باشیم.

استاندار مازندران، مدیریت اجتماعی پسماند را یک طرح واحد برای رفع معضل پسماند روستایی مازندران برشمرد و افزود: اجرای طرح واحد در سطح روستاها نه تنها سبب کاهش تولید زباله شده بلکه آلایندگی و مشکلات زیست محیطی را کاهش می دهد.

وی شکل گیری سازمان پسماند را یک اتفاق مبارک برای مازندران برشمرد و افزود: در گذشته متولی ثابت برای رفع معضل پسماند در مازندران وجود نداشت اما امروز با شکل گیری سازمان پسماند و تخصیص اعتبار به این سازمان شاهد اتفاقات خوبی در حوزه پسماند خواهیم بود.

حسین زادگان با اشاره به عملکرد اداره کل امور روستایی و شوراها، از مدیرکل روستایی و امور شوراها به عنوان نماینده تام الاختیار خویش در طرح مدیریت اجتماعی پسماند ماپ یاد کرد و گفت: با توجه به تفویض اختیاری که در این طرح به اداره کل روستایی شده است همه فرمانداران و بخشداران موظف هستند در اجرای این طرح با این اداره کل همکاری کرده و برای عدم همکاری هیچ عذر و بهانه ای قابل قبول نیست .

استاندار مازندران با اشاره به اهمیت موضوع پسماند افزود: موضوع پسماند باید اولویت اصلی و جدی فرمانداران و بخشداران بوده و نباید انتخابات را بهانه ای برای عدم اجرای این طرح عنوان کنند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: برای اجرای طرح ماپ همه دستگاه های اجرایی باید مشارکت جدی داشته باشند و حداکثر زمان اجرای طرح ماپ دو هفته می باشد و بخشداران و دهیاران جهت آموزش و تهیه زمین دو هفته برای مدیریت اجتماعی پسماند وقت دارند.