وزیر بهداشت: نقشه ایران سیاه می‌شود/ نیروهای مسلح به کمک بیایند
وزیر بهداشت: نقشه ایران سیاه می‌شود/ نیروهای مسلح به کمک بیایند

وزیر بهداشت، امروز 22 فروردین ماه سال 1400 بعد از دو ماه از آغاز واکسیناسیون کرونایی در ایران و جهش ترسناک مرگ کرونایی به دلیل کندی واکسیناسیون و رعایت نکردن پروتکل های از سوی مردم به گفت و گو با ایرانیان پرداخت. به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار اجتماعی رکنا، سعید نمکی در […]

وزیر بهداشت، امروز 22 فروردین ماه سال 1400 بعد از دو ماه از آغاز واکسیناسیون کرونایی در ایران و جهش ترسناک مرگ کرونایی به دلیل کندی واکسیناسیون و رعایت نکردن پروتکل های از سوی مردم به گفت و گو با ایرانیان پرداخت.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار اجتماعی رکنا، سعید نمکی در گفت و گو امروز خود با مردم بار دیگر تاکید کرد که بی توجهی مردم به پیام سفر نروید باعث افزایش آمار کرونایی شده است. این سخن در حالی مطرح شده است که میزان واکسن دریافت شده از سوی مردم ایران به میزانی نیست که به هیچ عنوان آن را مانع گسترش این ویروس دانست.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: یکی از دلایل بی توجهی ها به درخواست های مکرر وزارت بهداشت این بود که کادر درمان ما سه پیک پشت سر هم را با تمام دردها و مشکلات اقتصادی مدیریت کرده اند و بازهم همه به این کادر خسته که در 14 ماه گذشته یک روز خوش ندیده اند، امید دارند.

وزیر بهداشت در ادامه با هشدار درباره احتمال سیاه شدن نقشه کرونایی ایران تاکید کرد: در فاصله 14 روز، تعداد شهرهای قرمز از 47 به 258 شهر افزایش یافته و نقاط زرد و آبی نقشه ایران هر روز کمتر می شود.

نمکی ادامه داد: امروز 258 نفر از هموطنان بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و این اتفاق برای من به عنوان متولی نظام سلامت بسیار دردآور است.

وزیر بهداشت با اشاره به کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح کشور عنوان کرد: اکنون سطح رعایت پروتکل های بهداشتی به 58 درصد کاهش یافته و این روند رابطه مستقیمی با افزازیش تعداد ابتلا، بستری و مرگ ناشی از کرونا دارد.

وی با سهمگین خواندن موج چهارم کرونا در کشور هشدار داد: با وجود آن که سرعت گرفتاری ما در این پیک چند برابر موج های قبلی است، اما قرار نیست ما مردم را در این موج تنها بگذاریم و همکاران خسته و نفس بریده ما با تمام وجود در خدمت مردم هستنند.

نمکی با تاکید بر لزوم تشدید نظارت ها بر رعایت پروتکل های ابلاغی تصریح کرد: از تمام روسای دانشگاه ها، استانداران و همه کسانی که مسئول نظارت بر اجرای پروتکل ها هستند، خواسته ایم که به شدت با هر گونه عدم اجرای دستورالعمل‌ها مقابله کنند.

وزیر بهداشت با درخواست مجدد از مردم برای همراهی در اجرای پروتکل های بهداشت گفت: ما مراکز 16 ساعته را در کشور فعال کرده ایم و از مردم تقاضا داریم هرگونه علایمی داشتند، فورا به این مراکز مراجعه کنند.

وی با تاکید بر این که وزارت بهداشت مانع از کمبود تخت بستری خواهد شد، گفت: با وجود این که ارتفاع این پیک از سه موج قبلی بیشتر است، اما بازهم نمی گذاریم که هیچ بیماری بدون تخت بیمارستانی باقی بماند.

نمکی در این باره تصریح کرد: امیدواریم در روزهای آینده، تخت هایی را که پیش از این آماده کرده و منتظر تامین منابع مالی لازم برای آنها بودیم با مساعدت رئیس جمهور محترم آماده شود.وی در پایان بار دیگر از نیروهای مسلح، بخش خصوصی و همه دستگاه های کشور تقاضا کرد تا با وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با کرونا همراهی کنند.