گاز منو کسید کربن جان 25 نفر را در سال گذشته گرفت
گاز منو کسید کربن جان 25 نفر را در سال گذشته گرفت

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : درسال گذشته (نودو نه) 25 نفر (22مرد و ما بقی زن) بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل  29 درصد کاهش يافت. آمل بیشترین فوتی ناشی از گاز گرفتگی به گزارش ندای تجن،دکتر […]

مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : درسال گذشته (نودو نه) 25 نفر (22مرد و ما بقی زن) بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن جان خود را از دست دادند كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل  29 درصد کاهش يافت.

آمل بیشترین فوتی ناشی از گاز گرفتگی

به گزارش ندای تجن،دکتر عباسی افزود : بر اساس اين گزارش شهرستان های ساری با 7 و بهشهر و کلاردشت هر کدام با 3 مورد بیشترین فوتي و شهرستان های بابلسر ، بابل ، نکا ، سوادکوه ،سیمرغ ، چالوس  هر کدام با یک فوتی کمترین مسمومیت با گاز منواکسید کربن را داشتند.

دی ماه بیشترین فوتی

بر اساس  آمار ارجاعی مراکز پزشکی قانونی استان  دی ماه با 5 فوتی بیشترین  و ماه های آذر و شهریور  هر کدام با یک فوتی گزارش شده است.

نقش اطلاع رساني درکاهش تلفات جاني موثر است

عضو شورای قضایی استان خاطر نشان کرد :اطلاع رساني و آگاهي عمومي به شيوه هاي مختلف مي تواند براي کاهش تلفات انساني بسيارموثر باشد و رسانه ها می توانند نقش ويژه اي در اطلاع رساني و کاهش تلفات ناشی از مسمومیت با گاز منواکسید کرین ايفا کنند که خوشبختانه پيگيري ها ، هشدار و بيان آمار مسمومیت با گاز از طرف خبرگزاري ،رسانه ملي و سايت هاي مجازي استان در كاهش اين آمار موثر بود./روابط عمومی