گلایه یک نماینده مجلس از حقوق یک‌و نیم میلیونی رزیدنت‌ها
گلایه یک نماینده مجلس از حقوق یک‌و نیم میلیونی رزیدنت‌ها

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه حقوق یک و نیم تا دو میلیون تومان رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه کرایه ماشین آنها از منزل تا بیمارستان را نمی‌دهد بر ضرورت افزایش حقوق این قشر تاکید کرد. به گزارش ندای تجن، محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با […]

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه حقوق یک و نیم تا دو میلیون تومان رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه کرایه ماشین آنها از منزل تا بیمارستان را نمی‌دهد بر ضرورت افزایش حقوق این قشر تاکید کرد.

به گزارش ندای تجن، محسن فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر به حقوق انترن‌ها و رزیدنت‌ها، گفت: حقوق دستیاران تخصصی و انترن‌ها بسیار پایین بوده و به هیچ وجه با حجم بالای مسئولیت آنها مطابقت ندارد.
وی با بیان اینکه انترن‌ها و رزیدنت‌ها نقش مهمی در مقابله با کرونا دارند، گفت: در شرایط فعلی بار اصلی خدمت رسانی در نظام سلامت در دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برعهده این افراد است و در ایام کرونا فشارهای زیادی را به دلیل شیفت‌های بسیار فشرده رسیدگی به امور تحصیلی خود متحمل شدند.
نماینده مردم سنندج و دیواندره و کامیاران در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه حقوق یک و نیم تا دو میلیون تومان رزیدنت‌ها و انترن‌ها حتی کفاف هزینه کرایه ماشین آنها از منزل تا بیمارستان را نمی‌دهد، گفت: درست است این افراد در حال حاضر دانشجو هستند اما در حال خدمت به کشور بوده و بیمارستان‌های آموزشی را می چرخانند بنابراین باید افزایش حقوق آنها در دستور کار قرار گیرد.
فتحی از پیگیری موضوع حقوق رزیدنت‌ها و انترن‌ها در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد و گفت: این موضوع را در دستور کار قرار خواهیم داد و یکی از دستور کار کمیسیون بهداشت خواهد بود.