متکدیان ساری جمع‌آوری شدند
متکدیان ساری جمع‌آوری شدند

متکدیان ساری پس از شناسایی و جمع‌آوری، ثبت سامانه می‌شوند، با استفاده از اطلاعات مندرج در این سامانه مشکلات فردی متکدیان بررسی‌شده و پس از غربالگری و بررسی وضعیت متکدیان جهت مساعدت به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند به گزارش ندای تجن به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جولان متکدیان در نقاط […]

متکدیان ساری پس از شناسایی و جمع‌آوری، ثبت سامانه می‌شوند، با استفاده از اطلاعات مندرج در این سامانه مشکلات فردی متکدیان بررسی‌شده و پس از غربالگری و بررسی وضعیت متکدیان جهت مساعدت به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند

به گزارش ندای تجن به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، جولان متکدیان در نقاط مختلف شهری علاوه بر نازیبا شدن چهره‌ی شهر، پدیده اجتماعی نامطلوبی است که می‌تواند به دایره‌ای از  آسیب‌های پنهان مبدل شود.

با افزایش شمار متکدیان در ساری به‌ویژه پس از شیوع کرونا موجب شد تا شهرداری به‌طور جد به این موضوع ورود پیدا کند و با شناسایی و جمع‌آوری متکدیان علاوه بر تلطیف منظر شهری از بروز این معضل اجتماعی جلوگیری کند.

جمع‌آوری متکدیان پیش از این توسط بخش خصوصی انجام می‌شد اما در حال حاضر، اجرای این طرح با حذف برون‌سپاری و در راستای استفاده از ظرفیت درون سازمانی، با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری اجرایی شده است.

تیم گشت مرکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی ساری همه‌روزه در دو نوبت صبح و عصر در سطح شهر مشغول به فعالیت است. البته اجرای مطلوب‌تر این طرح مستلزم همکاری نهادهای مختلف از قبیل دادگستری، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار و امور اجتماعی است.

 متکدیان ساری پس از شناسایی و جمع‌آوری، ثبت سامانه می‌شوند، با استفاده از اطلاعات مندرج در  این سامانه مشکلات فردی متکدیان بررسی‌شده و پس از غربالگری درصورتی‌که نیازمند واقعی باشند جهت مساعدت به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

تکدی گری به‌عنوان معضل اجتماعی محسوب می‌شود اما عاطفه و عمل خیرخواهانه مردم برای کمک به این گروه موجب افزایش تکدی پروری می‌شود و به همان ترتیب عمل به وظایف دستگاه‌های مجری را با مشکل مواجه می‌کند بر این اساس می‌طلبد مردم همکاری لازم را با این نهادها داشته باشند.

شهروندان ساروی در صورت مشاهده این معضل اجتماعی می‌توانند با شماره‌های 137سامانه ارتباط مردمی شهرداری و  33434455 مرکز ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شهرداری ساری تماس گرفته تا نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام شود.