توسعه خدمات کتاب‎خانه سیار روستایی با تخصیص اعتبار خرید خودرو
توسعه خدمات کتاب‎خانه سیار روستایی با تخصیص اعتبار خرید خودرو

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص توسعه خدمات کتاب‎خانه سیار روستایی مازندران  با تخصیص اعتبار خرید خودرو بحث و گفتگو شد. به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، محمد علی یزدان شناس در […]

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در خصوص توسعه خدمات کتاب‎خانه سیار روستایی مازندران  با تخصیص اعتبار خرید خودرو بحث و گفتگو شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، محمد علی یزدان شناس در دیدار با  مفید غلامی راد، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران پیرامون توسعه طرح‌ها و اعتبارات کانون بحث و گفتگو کرد.

مدیر کل کانون مازندران با تقدیر از تخصیص 100 درصدی اعتبارات استانی در سال 99 به تشریح اهداف و فعالیت‌های کانون در مازندران پرداخت و افزود: هدف محوری این نهاد فرهنگی؛ کشف و پرورش فکر و  استعداد‌های  کودکان ونوجوانان برای خوب زندگی کردن است.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اصلی کانون را توسعه عدالت فرهنگی ویژه کودکان ونوجوانان روستایی عنوان کرد و اظهار داشت: کتاب‌خانه سیار روستایی کانون پرورش فکری با حضور یک مربی و یک دستگاه خودرو وانت کابین‌دار ضمن حضور در روستاهای مازندران به ارایه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازد.

یزدان شناس با بیان اینکه 5 کتاب‌خانه سیار روستایی در استان فعالیت دارند،گفت: به دلیل فرسودگی دو خودرو، فعالیت این کتاب‌خانه‌ها در شهرستان بابل و فریدونکنار تعلیق یافت و تنها در شهرستان‌های نکا، میاندرود و سوادکوه خدمات سیار روستایی ادامه دارد.

مدیر کل کانون مازندران بر همین اساس، خواستار حمایت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نسبت به تجهیز و توسعه کتاب‌خانه سیار روستایی کانون به منظور استمرار و ارایه خدمات بیشتر در استان شد.

این مسوول در بخش دیگری از صحبت‌های خود به پروژه نیمه کاره ساختمان مرکز فرهنگی هنری شهرستان نشتارود اشاره نمود و بیان داشت: این پروژه از سال 96 شروع شده و بنا به کمبود بودجه تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم با حمایت این سازمان شاهد تکمیل آن برای ارایه خدمات به گروه هدف در شهرستان نشتارود باشیم.

مدیر کل کانون مازندران در بخش سوم صحبت خود به تاسیس دومین سینمای حرفه‌ای ساری با عنوان «سینما کانون »  در سال 97 و تکمیل پروژه مرکز نجوم در این اداره کل خبر داد و تصریح کرد: این خدمات در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و آموزش مهارت‌های علمی و نجوم به گروه‌های مختلف سنی ارایه می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران پس از بحث و گفتگو، ضمن مهم خواندن برنامه‌های کانون برای کودکان ونوجوانان، دستور پیگیری موارد مورد انتظار مدیر کل کانون مازندران و حمایت از این برنامه را صادر نمود.

مفید غلامی راد نیز در این دیدار تعداد کارگاه‌ها، چگونگی فعالیت‌ها و آمار کارکنان این نهاد فرهنگی، نحوه خدمات رسانی و اطلاع رسانی کانون را جویا شد. این نشست با همراهی معاون اداری و مالی و روابط عمومی کانون و حضور کارشناس تخصصی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران در دفتر رییس این سازمان برگزار شد