فراخوان نخستین جشنواره استانی نجوم کانون پرورش فکری
فراخوان نخستین جشنواره استانی نجوم کانون پرورش فکری

فراخوان نخستین جشنواره استانی نجوم از سوی کانون پرورش فکری مازندران منتشر شد.به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، انجمن نجوم این کانون به مناسبت روز ملی نجوم و هفته ملی فضا این فراخوان را منتشر کرد.بر همین اساس محورهای مورد نظر این جشنواره: […]


فراخوان نخستین جشنواره استانی نجوم از سوی کانون پرورش فکری مازندران منتشر شد.
به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، انجمن نجوم این کانون به مناسبت روز ملی نجوم و هفته ملی فضا این فراخوان را منتشر کرد.
بر همین اساس محورهای مورد نظر این جشنواره:

  • گنبد مینا (نجوم در ایران و جهان، نجوم در ادبیات ایرانی، افسانه ها و اساطیر نجومی)
  • آفتاب و مهتاب (کسوف و خسوف و اهله ماه و …)
  • چرخ فلک
  • آسمان پاک (آلودگی نوری)
  • آسمان پر ستاره ام کو؟/ نور در نور گم شده/ ستاره در نور گم شده/ ستاره ی من کو؟پیش بینی شده است.

همچنین، قالب ارائه مطالب: می تواند؛ شعر، داستان نویسی و نقاشی باشد .

اما در بخش شعر:
گروه سنی نونگاه(12 تا 15 سال) و نوجوان (15 تا 18 سال) می توانند شرکت نمایند.(به لحاظ زبان و بیان مناسب گروه سنی کودک و نوجوان باشد. پیام و مضمون شعر به شکل غیرمستقیم و هنرمندانه بیان شده باشد.خلاقانه باشد.)

در بخش داستان نویسی نیز ویژه گروه سنی: نونگاه و نوجوان پیش بینی شده است.
آثار این بخش می بایست: کوتاه، حداکثر 3 صفحهA4 یا 1000 کلمه باشد.کلیه آثار با فونت B Nazanin 14 همراه با رعایت فاصله بین خطوط، حروفچینی شده و در قطع A4 و در قالب فایل wordارسال شود.
در بخش نقاشی هم گروه سنی نوخوان و نونگاه می توانند شرکت نمایند.تکنیک آزاد (در صورت کلاژ از انجام کارهای حجمی خودداری شود.)اندازه اثر: حداقل A5 و حداکثر A3 باشد.
به گفته دبیرخانه نخستین جشنواره استانی نجوم، مهلت ارسال اثر: 31 مرداد 1400 بیان شده و اعلام نتایج دهه آخر مهر 1400 (هفته ملی فضا) خواهد بود.
علاقه‌مندان می توانند برای شرکت در این جشنواره آثار خود را به نشانی: Mazandaran.kpf.ir/nojom
ارسال کنند.