حذف رجیستری موبایل از مبادی ورودی از هفته بعد
حذف رجیستری موبایل از مبادی ورودی از هفته بعد

طرح رجیستری در دولت دوازدهم پیشنهاد و به اجرا درآمد که مشکلاتی با اجرای آن در مبادی ورودی کشور برای مردم وجود داشت.

معاون گمرک ایران گفت: با تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه های ذی ربط، سازوکار حذف رجیستری از مبادی تعیین و به احتمال زیاد از هفته آینده اجرایی خواهد شد.

به گزارش ندای تجن-مهرداد ارونقی در گفت و گویی در مورد اصلاح فرایند طرح رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی، اظهار داشت: فرایند کنونی طرح رجیستری تلفن همراه در مبادی ورودی موجب سردرگمی زیادی بین مسافران شده بود؛ به عنوان نمونه مسافر ساعت ۴ صبح به ایران می‌رسید و بدون اطلاع داشتن از لزوم رجیستری حضوری، پس از مدتی متوجه می‌شد که موبایل وارده قطع شده است. پس از اینکه برای حل مشکل به گمرک مراجعه می‌کرد باز هم موبایل وصل نمی‌شد چراکه گمرک در مبادی ورود اطلاعات را احراز نکرده بود.

معاون فنی گمرک ایران با بیان اینکه متأسفانه این فرایند نارضایتی و معطلی زیادی را برای مسافران به وجود آورده و موجب قطع شدن موبایل‌های زیادی شده بود، گفت: امروز وزیر اقتصاد در محل انجام فرایند رجیستری گوشی تلفن همراه مسافران ورودی حاضر و در جریان مسائل مربوطه قرار گرفت و مقرر شد ضمن هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه، فرایند رجیستری به طور کامل از مبادی وروی گمرک حذف شده و کاملاً غیرحضوری انجام شود؛ به شکلی که مسافر پس از مراجعه به کشور از داخل منزل به صورت برخط فرایند رجیستری را انجام دهد.

ارونقی افزود: در همین راستا مقرر شد تا امروز کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل شده و با بررسی ابعاد موضوع، سازوکار حذف رجیستری از مبادی ورودی تعیین شود.

وی ادامه داد: پس از تشکیل کارگروه و بررسی ابعاد موضوع تا پایان هفته و تأیید وزیر اقتصاد، این طرح از هفته آینده اجرایی می‌شود.

معاون فنی گمرک ایران تصریح کرد: طرح رجیستری حذف نمی‌شود بلکه این طرح در مبادی ورودی حذف می‌شود و مسافران از صفر تا صد موضوع را به صورت برخط این فرایند را در داخل کشور انجام می‌دهند و آن صف اولیه در مبادی ورودی دیگر ایجاد نمی‌شود.

وی یادآورد: با اجرایی شدن این تصمیم، هر مسافر بعد از ورود به کشور بدون ارائه مشخصات در گمرک، مانند رویه قبلی، یک ماه فرصت دارد تا با ورود به سامانه نسبت به رجیستری اقدام کند.

معاون فنی گمرک ایران گفت: همچنان هر مسافر می‌تواند یک گوشی با خود آورده و با هر پاسپورت و کد ملی فقط یک گوشی رجیستر خواهد شد.

منبع:مهر