هوای مازندران خنک می شود
هوای مازندران خنک می شود

از اواسط روز جمعه 12شهریورماه سال جاری تا پایان روز شنبه 13شهریورماه شاهد کاهش 7الی 10درجه ای دمای هوای مناطق ساحلی و جلگه ای استان خواهیم بود که در ارتفاعات به 15درجه هم می رسد.

با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو کاهش 7الی 10درجه ای دما در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

به گزارش ندای تجن-براساس هشدار سطح نارنجی اداره کل هواشناسی مازندران که جهت اطلاع رسانی به دست ما رسیده است با شکل گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور امواج در تراز میانی جو، کاهش 7الی 10درجه ای دما در سطح استان را شاهد خواهیم بود.

براساس این گزارش از اواسط روز جمعه 12شهریورماه سال جاری تا پایان روز شنبه 13شهریورماه شاهد کاهش 7الی 10درجه ای دمای هوای مناطق ساحلی و جلگه ای استان خواهیم بود که در ارتفاعات به 15درجه هم می رسد.

ظبیعت استان پس از گرمای بسیاری که در ماه های گذشته داشتیم، در طی این دو روز(جمعه و شنبه) رگبارباران، رعد و برق، وزش باد شدید و مواج شدن دریای خزررا تجربه می کند.

       اداره کل هواشناسی استان مازندران نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی وجلگه ای بویژه غرب استان  هشدار داده است و توصیه کرد تا پاکسازی کانال های هدایت آب های سطحی در شهرها – مقاوم‏سازی سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و  پوشش گلخانه‌ها و سایر اقدامات پیشگیرانه – تمهیدات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی انجام شود.