بازار لوازم خانگی  انحصاری نشود/ مدیریت بازار داخلی خودش یک نوع حمایت است
بازار لوازم خانگی  انحصاری نشود/ مدیریت بازار داخلی خودش یک نوع حمایت است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که مدیریت بازار داخلی خودش یک نوع حمایت است اما این حمایت به صورت معقولانه، منطقی و پلکانی باشد تا از این طریق، تولیدکنندگان ما برای تولید لوازم خانگی باکیفیت با یکدیگر رقابت کنند.

به گزارش ندای تجن– سید مهدی طغیانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موافقت مقام معظم رهبری با درخواست منع واردات لوازم خانگی کره جنوبی به کشورمان، اظهار داشت: این حمایت از تولید داخلی و در اختیار قرار دادن بازار لوازم خانگی به تولیدکنندگان خودمان نباید تا ابد و انحصاری شود.

وی با اشاره به ایجاد انحصار در خودروسازی کشورمان، بیان کرد: ما مشکلی که در حوزه خودروسازی داشتیم هم به همین صورت بود و به همین دلیل باید حمایت از تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی به صورت پلکانی باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر واردات لوازم خانگی کره‌ای به کشورمان ممنوع شده است اما باید زمان آن هم مشخص باشد تا تولیدکننده داخلی بداند که برای مثال این محدودیت تا دو سال آینده است و تا ابد نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تولیدکننده داخلی نباید تصور کند که تا ابد انحصار تولید لوازم خانگی را در دست دارد و اگر هر کالای بی‌کیفیتی هم وارد بازار کند، اتفاق خاصی برایش نمی‌افتد.

وی تاکید کرد: مدیریت بازار داخلی خودش یک نوع حمایت است اما باید این حمایت به صورت معقولانه، منطقی و پلکانی باشد تا از این طریق، تولیدکنندگان ما برای تولید لوازم خانگی باکیفیت با یکدیگر رقابت کنند.

طغیانی با بیان اینکه تولیدکنندگان ما باید خود را برای رقابت آماده کنند، اظهار داشت: مبحث کیفیت تولیدات داخلی حتماً باید مورد توجه قرار گیرد و منع واردات لوازم خانگی از کره جنوبی نباید دلیلی برای این شود که تولیدکنندگان ما به کیفیت محصولات بی توجه شوند.