اعزام برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به شانگهای چین
اعزام برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به شانگهای چین
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از اعزام برگزیدگان نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت به شانگهای چین خبرداد.

به گزارش ندای تجن-سید حسین درویشی با بیان اینکه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آشپزی و قنادی با حضور نمایندگان از سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: مازندران در مسابقات ملی سال جاری دارای 2 نماینده در رشته آشپزی و ۲نماینده دررشته قنادی دارد.
مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای استان مازندران با اشاره به اهمیت برگزاری مسابقات در سطح ملی، افزود: برگزیده نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آشپزی و قنادی به مسابقات جهانی مهارت در شانگهای چین اعزام می‌شود.
وی ابراز امیدواری کرد تا با عنایت خداوند، مسابقات به خوبی برگزار شود و نتایج مناسبی به دست آید.

لازم به ذکر است، در فاز نخست نوزدهمین مسابقات ملی مهارت، 170 رقابت کننده از سراسر کشور طی 3 روز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

از مجموع شرکت کنندگان این مرحله،  تعداد 43 نفر از اعضای تیم‌های مستقل وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، مدارس سما، دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فرهنگیان هستند.

این دوره از مسابقات که برای اولین بار به صورت غیر متمرکز و غیر همزمان با توجه به شرایط رنگبندی ناشی از شیوع کرونا  و وضعیت استان های میزبان در 13 استان کشور برگزار می شود.

در این مرحله از مسابقات استان مازندران میزبان رشته‌های قنادی و آشپزی، استان کرمان میزبان رشته‌های تراش و فرز CNC  ، طراحی مهندسی مکانیک و تعمیر و نگهداری ماشین آلات سنگین، استان سیستان و بلوچستان میزبان رشته جواهرسازی، استان فارس میزبان رشته فناوری گرافیک و راهکارهای نرم افزاری برای تجارت و استان کردستان میزبان رشته توسعه فناوری‌های موبایل است.