اهمیت یادگیری مهارت در توانمندسازی نیروی انسانی
اهمیت یادگیری مهارت در توانمندسازی نیروی انسانی
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ، نقش مهارت در توانمندسازی نیروی انسانی بسیار دارای اهمیت است.


حسن خیریان پور در مراسم افتتاحیه مسابقات ملی مهارت در رشته‌های آشپزی و قنادی با ابراز امیدواری از برگزاری شایسته این دوره از مسابقات،گفت:مازندران میزبان شرکت کنندگان از ۱۸استان در رشته آشپزی و از ۱۵استان در رشته قنادی است.
خیریان پور با بیان اهمیت برگزاری مسابقات از لحاظ کمی و کیفی،افزود: سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای دارای توانمندی و ظرفیت مناسبی در حوزه مهارت‌های غیررسمی است که در کنار دانشگاه‌ها و مراکز آموزش و پرورش و سایر مراکز آموزشی نقش مهمی برعهده دارند.
وی با بیان اینکه سازمان فنی و حرفه‌ای امکانات خوبی دارد، اضافه کرد: لازم است حداکثر استفاده از این توانمندی‌ها در کشور انجام شود، با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا ، نقش مهارت در توانمندسازی نیروی انسانی بسیار دارای اهمیت است.
خیریان پور یادگیری مهارت‌های فنی و حرفه ای برای افزایش تولید در کشور را تاثیرگذار عنوان کرد و گفت: در این راستانیاز به نیروهای مهارت دیده در رشته‌های مختلف داریم.
وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات چه در لایه ملی چه جهانی اثربخشی دارد،گفت: این اثر بخشی را می توان هم در جهت تنویر افکار عمومی و هم استفاده از توانمندی‌های سراسر کشور و تبادل اطلاعات دید .

معاون  هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران استفاده ازتجربیات سایر کشورها در سطح جهانی و بازخورد ناشی از آن را در جهت افزایش توانایی نیروی انسانی داخلی با اهمیت دانست.