نمایندگان مجلس از برگزیدگان مسابقات مهارتی حمایت کنند
نمایندگان مجلس از برگزیدگان مسابقات مهارتی حمایت کنند
دارایی خواستار حمایت نمایندگان مجلس از برگزیدگان مسابقات مهارتی شد.

به گزارش ندای تجن- مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم اختتامیه نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت رشته قنادی که شامگاه جمعه در محل مرکز آموزش هتلداری فنی و حرفه ای ساری برگزار شد بر نقش مهارت و کسب روزی تاکید کرد.

مهدی دارایی با اشاره به کاربرد اصطلاح لیفت در علم هوانوردی اصطلاحی که به معنای واماندگی  است، گفت: وقتی بال هواپیما قصد صعود دارد، به نیروی یک لیفت نیاز دارد تا بلندش کند ودر صورت غلبه  نیروهای مقاوم حالتی شبیه دفع ایجاد می شود که اصطلاحا واماندگی می گویند.

وی بیان کرد: حالتی شبیه به  واماندگی مهارتی داریم که یک جوان تازه وارد در بازار کار اگر  توانایی پیشرفت نداشته باشد دچار اون پدیده واماندگی می شود.

دارایی با اشاره به اهمیت ضریب اشتغال پذیری نیروی انسانی در جامعه، گفت: در سال جاری  12هزار نفر شرکت کننده در مسابقات ملی مهارت داشتیم که  575نفر در مرحله اول فاز یک تا نیمه آبان ماه رقابت می کنند وبرای نخستین بار نزدیک به 120نفر رقابت کننده از دستگاه رسمی آموزش کشور ، شامل: وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فنی و حرفه  دانشگاه آزاد و دانشگاه فرهنگیان و مدارس سما شرکای این دوره مسابقات ملی مهارت هستند.

مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به بیان تغییرات ناشی از انقلاب صنعتی  چهارم که در حوزه تکنولوژی و فناوری های جدید رخ داده است و زندگی مردم را متحول کرده است، افزود: تکنولوژی جامعه ما را به قبل و بعد از خودش تبدیل می کند و امیدواریم در این مسیر به رشد برسیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات ملی مهارت یک ابزار است و در صورت مورد توجه قرار گرفتن به عنوان هدف، اشتباه است، ادامه داد: اگر مسابقات به صورت ابزار باشد سبب  تحریک و تهییج و ایجادشور و نشاط در جامعه می‌شود.

مدیر مسابقات ملی و بین المللی مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از نمایندگان مجلس درخواست کرد که از برگزیدگان مسابقات حمایت کنند و  تسهیلات لازم برای ایجاد  اشتغال و افزایش توانمندی‌شان در جهت کسب و کار غیردولتی را اختصاص دهند.

وی افزود:برگزیدگان در مسابقات ملی مهارت مانند ورزشکاران تلاش می کنند و پرچم ایران را بالامی برند.