کارخانه کاتدمس با سرمایه‌گذاری 4هزار و 500 میلیارد تومان در بندر امیرآباد احداث می‌شود
کارخانه کاتدمس با سرمایه‌گذاری 4هزار و 500 میلیارد تومان در بندر امیرآباد احداث می‌شود
حسین زادگان از احداث کارخانه کاتد مس در بندرامیرآباد خبرداد و گفت:برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق می باشیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در جلسه هماهنگی سرمایه گذاری کاتد مس در بندر امیرآباد با عنوان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۵۰۰ میلیارد تومان  سرمایه‌گذاری این کارخانه می‌باشد، خاطرنشان کرد: در این طرح  سرمایه گذاری تولید مس به صورت کنسانتره و مبتنی بر روش‌های مناسب زیست محیطی و در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد که  تولید کاتد مس بر اساس صنایع بالادستی و اقتصاد زیست محیطی می باشد.

حسین زادگان تصریح کرد: برای عملیاتی شدن این پروژه در استان نیاز به ۱۱۰ هکتار زمین، ۳۰ لیتر آب در ثانیه، ۲۱ میلیون متر مکعب گاز در سال و ۳۰ مگا وات برق می باشیم که مشکلی در این راستا وجود ندارد.

وی با بیان این که۱۰۰ درصد محصولات این پروژه به کشورهای اوراسیا صادر می‌شود، اظهار داشت: اولین استان  تولید کاتد مس در ایران متعلق به استان کرمان می باشد و مازندران به عنوان دومین استان تولید این محصول  در کشور با اجرای این پروژه می شود.

استاندار مازندران افزود :با عملی شدن این سرمایه گذاری در استان و احداث کارخانه کاتد مس در بندر امیرآباد شاهد ایجاد اشتغال و حجم گسترده سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی خواهیم بود و با توجه به اینکه این کارخانه در مجاورت بندر امیرآباد قرار دارد به دلیل وجود ساحل مناسب مشکلی بابت تامین آب این پروژه مهم وجود ندارد.