برنامه‌های هفته کارآفرینی در مازندران تشریح شد
برنامه‌های هفته کارآفرینی در مازندران تشریح شد
سرپرست اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی برنامه های هفته کارآفرینی را تشریح کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از  خبرنگار مهر، علی باقری عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره برنامه‌های هفته کارآفرینی که از تاریخ ۱۷ الی ۲۳ آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هر ساله این هفته با برگزاری رویدادهای مختلف کارآفرینی گرامی داشته می‌شود.
وی بیان کرد: هفته جهانی کارآفرینی در هر سال فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان قشرهای مختلف جامعه به ویژه فعالان اقتصادی و دانشجویان و نخبگان را فراهم می‌آورد.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران روزهای رویداد هفت جهانی کارآفرینی را کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار، کارآفرینی، مانع زدایی و مبارزه با فساد، کارآفرینی و فناوری‌های نوین، کارآفرینی و زنان، کارآفرینی اجتماعی، نهادها، بنیادها و شبکه‌های کارآفرینی کارآفرینی، آموزش و مشاوره برشمرد.
باقری یکی از مهمترین اهداف گرامیداشت این هفته را تقویت زیست بوم کارآفرینی از طریق بالا بردن گرایش‌های کارآفرینانه در بین افراد جامعه به ویژه جوانان دانست و افزود: انتظار دانشجویان و مخاطبین مراکز رشد و سایر نهادهایی که در حوزه کارآفرینی برنامه‌هایی در دست اقدام دارند، این است که به کیفیت و طیف مخاطبین بیشترین اهمیت داده شود و در هفته جهانی کارآفرینی به نحو مطلوبی خدمات خود را ارائه کنیم.
این مسئول ادامه داد: کارآفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی‌ها داشته و یکی از بهترین پیامدهای اقتصادی آن اشتغال زایی است که رشد اقتصادی را تسریع و آثار اجتماعی ارزشمندی را برای جوامع به همراه دارد.
وی در خصوص اجرای برنامه‌های این هفته در استان مازندران گفت: برگزاری کلاس کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی، برگزاری مسابقه علمی در خصوص کارآفرینی کشاورزی، برگزاری همایش کارآفرینی در حوزه کشاورزی با حضور کشاورزان، جلسه با حضور مراکز دانش بنیان و شرکت‌های استارتاپی در خصوص گیاهان دارویی، جلسه رایگان در روستاهای ساری و ارائه کشاورزی قراردادی، جلسه با دانش آموزان و دانشجویان و آموزش رایگان طرح نویسی، آشنایی با بازار دیجیتال مارکتینگ کشاورزی، برگزاری کلاس آموزش مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی” من کارآفرین”، برگزاری وبینار ” گردشگری کشاورزی، الگویی ناب درکارآفرینی”، برگزاری دورهمی کارآفرینی با حضور مدیران و اعضای استارتاپ های بابل از جمله برنامه‌ها است.
باقری گفت: افتتاح رسمی سایت ” پرسجو ” با هدف معرفی مشاغل، کسب وکارها و رویدادهای بابل، برگزاری دوره‌های کارآفرین روستایی، فرصت شناسی کارآفرینانه در گردشگری، هنر و کارآفرینی، گردشگری وتوسعه، کتابخوانی کسب وکار، زنان کارآفرین، بازاریابی دیجیتال، نوآوری باز و بازدید کارآفرینانه از روستای شانه تراش تنکابن از جمله مهمترین برنامه‌های هفته کارآفرینی است که به همت اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی، شرکای اجتماعی بخش کارآفرینی، کارآفرینان و مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی استان برگزار می‌شود.
سرپرست اداره‌کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت: امسال نیز همانند سال گذشته به‌دلیل شیوع کرونا در کشور بیشتر برنامه‌ها در کشور بصورت مجازی برگزار می‌شود و ما نیز در اداره کل به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام برنامه‌های خود را به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می شود.