سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد/دست دلالان را از بازار کوتاه کنید
سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد/دست دلالان را از بازار کوتاه کنید
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سرمایه مردم طی یک سال گذشته در بازار سرمایه دود شد، گفت: هیچ اقدام جدی برای حمایت از سرمایه داران خرد صورت نگرفته است.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدغنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز (سه شنبه، 18 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بازار سرمایه خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: سرمایه مردم در بازار سرمایه دود شد و شما هم مثل ما تماشاگر هستید. شما چه کار برای جلوگیری از ضرر طبقات پایین و مستضعف و متوسط که به دولت اعتماد کردند انجام دادید.

وی افزود: اینکه شما برای فرار از مسئولیت عنوان می کنید که اظهارنظر نمایندگان مجلس و برخی متخصصین باعث ریزش بورس می شود درست نیست. این چه بورسی است که با یک اظهارنظر جابه جا می شود و نوسان پیدا می کند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حقوقی ها سهامداران خرد را بیچاره کردند، ادامه داد: بورس کالا نیز هنوز در ید سهامداران عمده است و برای آن ها هیچ سقفی تعریف نشده است.

نظری خانقاه با تاکید بر اینکه مهم تر از بورس برای ما هیچ مساله ای وجود ندارد، اضافه کرد: روزانه هزاران پیامک برای ما می آید که از حقوق از دست رفته سهامداران در بورس دفاع کنید. زمانی که نماینده مجلس بودید طرح های خوبی را تدوین کردید و امروز نیز ایده های خوبی دادید، چه برنامه ای برای عملیاتی شدن و اجرای این برنامه ها دارید.

وی با یادآوری اینکه بورس یعنی شفافیت، تصریح کرد: وقتی فردی در بورس انرژی 100 میلیون تومان دریافت می کند چه شفافیتی در بازار وجود دارد؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه شرکت های صوری ضربه به اعتماد مردم زدند، گفت: اینکه یک شرکت جعلی پول مردم را بالا بکشد و سازمان بورس فقط نظاره گر باشد پذیرفتنی نیست؛ دست دلالان را از بازار کوتاه کنید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: در 10 سال گذشته با وجود رشد بورس اعتماد مردم از این بازار سلب شد چرا که طی یک سال این بازار ریزش شدیدی داشت و در 3 ماه گذشته نیز وضعیت بازار بورس به شدت اسفناک بوده است./