اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر ماه
اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر ماه
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران از اعزام همزمان مشمولان پایه خدمتی آذر در روز دو شنبه یکم آذر ۱۴۰۰ از شهرستان‌های ساری و نوشهر خبر داد.


به گزارش ندای تجن- سرهنگ محمدرضا کریم پور معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: برابر ابلاغیه سازمان وظیفه عمومی ناجا در خصوص اعزام به خدمت مشمولان، اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی پایه خدمتی آذر ماه راس ساعت ۶ صبح روز دوشنبه یکم آذر ماه در دو نقطه از استان انجام خواهد شد.

او افزود: بر این اساس مشمولان ساکن شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری، جویبار، سیمرغ، قائمشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و بابلسر از محل تعین شده در پارک شهید زارع شهرستان ساری واقع درکیلومتر ۲ جاده نکا به مراکز آموزشی اعزام خواهند شد.

سرهنگ کریم پور گفت: مشمولان ساکن شهرستان‌های محمودآباد، نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر برای اعزام به مراکز آموزشی می‌بایستی به مجتمع نفریحی سیترا (پلاژحسینی) شهرستان نوشهر مراجعه کنند.

او افزود: با توجه به طرح واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در سطح کشور و برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح، کلیه مشمولان که از یکم آذرماه ۱۴۰۰ به بعد به خدمت مقدس سربازی اعزام می‌شوند، باید واکسینه شوند.

سرهنگ کریم پور گفت: برابر ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح کلیه مشمولان می‌بایست تا قبل از یکم آذر ماه و قبل از ورود به پادگان‌های آموزشی نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

او افزود: بدیهی است در زمان اعزام و در ورودی پادگان‌های آموزشی همراه داشتن کارت واکسن الزامی است.

سرهنگ کریم پور با بیان این که ارائه کارت تزریق دو دوز کامل واکسن کرونا برای پذیرش در مراکز آموزش نیرو‌های مسلح اجباری بوده و در صورت عدم ارائه کارت واکسن موصوف از پذیرش آنان در مراکز آموزش نیرو‌های مسلح خودداری خواهد شد، از همه مشمولان وظیفه عمومی خواست؛ در فرصت باقیمانده، به یکی از مراکز واکسیناسیون سطح استان مراجعه و نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: مشمولان لازم است قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی را رعایت کرده و وسایل شخصی و بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده بهمراه خود داشته باشند.

سرهنگ کریم پور در ادامه به مشمولان گرامی توصیه کرد: با توجه به محدودیت‌های اعزام سربازان به مرخصی در طول دوره آموزش، کلیه مدارک اعزام و مدارک مربوط به متاهلی، پدر نظامی، فوت والدین و یا جانبازی را به همراه داشته باشند.

او همچنین با اشاره به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بر عدم حضور خانواده‌های گرامی در محل اعزام تاکید کرد.

سرهنگ کریم پور افزود: باستنادماده ۵۸ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان خدمت وظیفه عمومی که برای رسیدگی و یا اعزام برای طی دوره ضرورت احضار می‌شوند چنانچه در مهلت یاموعد مقرر خودرا معرفی نکنند غایب شناخته شده و پس از دسنگیری درصورتی که طبق مقررات این قانون قادر به خدمت و بلامانع تشخیص داده شوند به خدمت اعزام و با آنان به ترتیب زیر رفتار می‌شود:

۱- چنانچه مدت غیبت اولیه درزمان صلح کمتر از سه ماه ودر زمان جنگ کمتر از ۱۵ روز باشد با سه ماه اضافه خدمت و بیش از سه ماه در زمان صلح و بیش از ۱۵ روز در زمان جنگ با ۶ ماه اضافه خدمت برای آنان اعمال می‌شود.

۲- برای مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان در زمان صلح از یکسال ودرزمان جنگ ازدوماه تجاوز کند علاوه بر اعمال اضافه خدمت مذکور، فراری محسوب شده و به مراجع صالح قضایی معرفی خواهند شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی