ثبت حقوق و دستمزد در سامانه کارمند ایران موجب شناسایی حقوق‌های نجومی می‌شود
ثبت حقوق و دستمزد در سامانه کارمند ایران موجب شناسایی حقوق‌های نجومی می‌شود
نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس گفت: با ثبت حقوق و دستمزد در سامانه پاکنا، سازوکار پرداخت حقوق‌ها شفاف شده و حقوق‌های نجومی شناسایی خواهد شد.

ندای تجن- جعفر قادری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره تصمیم سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اینکه پرداخت حقوق کارمندان در آبان مشروط بر ثبت اطلاعات آنها در سامانه کارمند ایران، توسط دستگاه مربوطه است،گفت: از آنجا که براساس تبصره 20 قانون بودجه سال 1400، دولت مکلف است از خرداد ماه سال ۱۴۰۰ تمامی پرداخت‌ها اعم از مستمر و غیرمستمر به تمامی کارکنان خود از محل اعتبارات هزینه‌ای و از منابع عمومی و اختصاصی را صرفا پس از ثبت اطلاعات آنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا) و سامانه ثبت حقوق و مزایا پرداخت کند، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه باید با ابزارهای در اختیار خود، این قانون را اجرایی کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: همه دستگاه‌ها باید به تکالیف خود عمل کنند و در صورتی که سازمان یا نهادی نسبت به این موضوع استنکاف کرد، دولت باید با به کارگیری سیاست‌ها و سازوکارهای مناسب آنها را ملزم به ثبت حقوق و دستمزد کارکنان در سامانه مذکور کند.

وی درباره ثاتیر ثبت حقوق و دستمزد کارکنان در پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری، توضیح داد: با ثبت حقوق و دستمزد در این سامانه، سازوکار پرداخت حقوق‌ها شفاف شده و حقوق‌های نجومی شناسایی خواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با تاکید بر اینکه در عمل به قانون نباید کوتاهی صورت گیرد، ادامه داد: با درج اطلاعات مربوط به حقوق و دستمزد، اگر تفاوتی بین واقعیات و آنچه که باید پرداخت شود، وجود داشته باشد، دستگاه‌های نظارتی به تخلفات رسیدگی می‌کنند./