زنگ بازگشایی حضوری مدارس پس از یک سال‌و 9 ماه در مازندران به صدا درآمد/ خانواده‌ها با هماهنگی مدیران می‌توانند ساعت حضور دانش‌آموز در مدرسه را کاهش دهند
زنگ بازگشایی حضوری مدارس پس از یک سال‌و 9 ماه در مازندران به صدا درآمد/ خانواده‌ها با هماهنگی مدیران می‌توانند ساعت حضور دانش‌آموز در مدرسه را کاهش دهند
زنگ بازگشایی حضوری مدارس در همه مقاطع تحصیلی در استان مازندران همزمان با مدارس سراسر کشور پس از حدود یک سال و ۹ ماه آموزش مجازی در دبیرستان کوثر شهرآمل با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان نواخته شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم ضمن تاکید بر اهمیت آموزش حضوری دانش آموزان گفت: تحقیقات نشان داده است که اگر تمامی تجهیزات، زیر ساخت ها و منابع انسانی در فضای مجازی آماده باشد باز هم میزان بهروری دانش آموزان ۵۰ درصد آموزش حضوری است.

علیرضا سعدی پور افزود: از امروز دانش آموزان ابتدایی و متوسطه اول نیز در سراسر کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مدارس حاضر خواهند شد تا خدمات آموزشی را به صورت حضوری دریافت کنند.

وی بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: اولویت اصلی آموزش و پرورش حفظ سلامت دانش آموزان است و از این جهت رعایت پروتکل های بهداشتی باید سرلوحه مدارس باشد و  هیچ دانش آموز و معلمی حق ندارد بدون ماسک در کلاس‌های درس حاضر شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: بازگشایی حضوری مدارس علاوه بر افزایش اثربخشی یادگیری سبب ایجاد فضای روحی و روانی بهتری در جامعه می شود و از این رو لازم است خانواده ها نیز برای آموزش حضوری اقناع شوند.

وی با بیان اینکه نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با جدیت در همه شهرها انجام خواهد شد، گفت: در هر شهرستان تیمی توسط مدیر آموزش و پرورش تشکیل شده است که با حضور در مدارس طبق فرم ها و چک لیست های ابلاغی بر رعایت پروتکل های بهداشتی نظارت خواهند کرد.

سعدی پور خاطر نشان کرد: در هر مدرسه اختیارات لازم به مدیر داده شده است تا با استفاده از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان و ارکان مدرسه و شورای دانش آموزی برای  نحوه حضور و تعداد دانش آموزان در مدرسه بر اساس ظرفیت های مدرسه تصمیم گیری کند.

وی خانواده ها را ناظرین اصلی رعایت پروتکل ها در مدارس دانست و افزود: خانواده ها با حضور در مدرسه وضعیت بهداشتی  فرزندان خود را رصد کنند تا با هم افزایی بیشتر والدین ، آموزش و پرورش و علوم پزشکی مخصوصا شبکه بهداشت و درمان شهرستان ها  سلامت دانش آموزان حفظ شود.

مدیر کل آموزش و پرورش تاکید کرد: قوانین مدرسه در حال حاضر همانند قبل از شیوع کرونا خواهد بود ولی خانواده ها می توانند با هماهنگی مدیران مدرسه ساعت حضور دانش اموزان را کاهش دهند .

براساس مصوبه ستاد ملی کرونا با آغاز حضور دانش آموزان مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول، آموزش حضوری دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی در کشور تکمیل شد.

استان مازندران  در سال تحصیلی جدید دارای۵۲۰ هزار دانش آموز است که در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه تحصیل می کنند.

طبق اعلام آموزش و پرورش مازندران تمامی مدارس استان استانداردهای آموزش حضوری را کسب کردند.

بر اساس شیوه نامه های بهداشتی ابلاغی چیدمان نیمکت ها با رعایت فاصله ۲ متری  دانش آموزان خواهد بود و در صورتی که تعداد دانش آموزان یک کلاس درس بیشتر از سقف در نظر گرفته شده فاصله ۲ متر از یکدیگر باشد، حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس به صورت گروه بندی خواهد بود.  همچنین هیچ دانش آموز و معلمی حق ندارد بدون ماسک در کلاس‌های درس حاضر شود و مدرسه موظف است که ماسک رایگان در اختیار محصلان و همچنین تعلیم‌دهندگان قرار دهد.