ضرورت پیوست آموزشی و فرهنگی در احداث پروژه‌های ساری/ترافیک معضل امروز جامعه است
ضرورت پیوست آموزشی و فرهنگی در احداث پروژه‌های ساری/ترافیک معضل امروز جامعه است
در مراسم افتتاح پارک ترافیک ساری بر ضرورت پیوست آموزشی و فرهنگی در احداث پروژه‌های ساری تأکید شد.

به گزارش ندای تجن– عباسعلی رضایی امروز ظهر در مرام افتتاح پارک ترافیک در محل پارک ملل ساری با تبریک هفته بسیج، یاد و نام شهدا را گرامی داشت و به احداث نخستین پارک ترافیکی در مرکز استان اشاره و از تلاش‌های اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ساری که شرایط فراگیری آموزش ترافیک کودکان را در این پارک فراهم کردند؛ قدردانی کرد.

وی آموزش فرهنگ راهنمایی و رانندگی برای کودکان و دانش آموزان را از مزیت‌های این پارک عنوان کرد و افزود: لازم است تا اداره کل آموزش‌وپرورش در نواحی یک و دو ساری زمینه استفاده دانش‌آموزان از  این پارک  را فراهم کند.

فرماندار ساری بر ضرورت پیوست آموزشی و فرهنگی در احداث پروژه‌های ساری تأکید کرد و گفت: اقدامات شهرداری در حوزه‌های مختلف به‌سرعت در منظر شهروندان نمود پیدا می‌کند.

پارک ترافیک؛ فرصتی برای آشنایی کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی

عضو شورای اسلامی شهر ساری در ادامه این مراسم ضمن تبریک هفته بسیج، گفت: رشد کودک در شهر وابسته به حضور در محیط بیرون از خانه یعنی مهدکودک، مدرسه، محله، پارک و به‌طورکلی فضاهای همگانی شهر است و بر نحوه ارتباط کودکان با محیط و ارتقای گستره توانایی آنان و لزوم توجه به نیازهایش در محیط شهر و مناسب‌سازی فضای شهری برای آنان تأکید دارد.

علی عاشقان با اعلام اینکه در راستای تخصیص حق شهروندی به کودکان و رسیدگی به خواسته‌ها و نیازهای آنان پروژه شهر دوستدار کودک برای اولین بار در ساری رقم خورد، افزود: شهر دوستدار کودک در بستر بهبود محیط کالبدی شهر از حیث بهداشت، امنیت محیطی، ایمنی و دسترسی متنوع شکل می‌گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر ساری به پروژه پارک ترافیک اشاره کرد و گفت: این پروژه ایجاد فرصت برای کودکان در راستای شکل دادن و یا تغییر محیط اطرافشان است.

وی بابیان اینکه آموزش ایمنی ترافیک بدون شک یکی از مؤثرترین و کارآمدترین روش تغییر الگوی رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک شهر است، افزود: پارک ترافیک کودک یکی از مصادیق مناسب‌سازی شهر برای کودکان است.

 عاشقان بیان کرد: آموزش ترافیک به‌عنوان رکن اساسی اصلاح فرهنگ ترافیک شهر نقش بارزی در تغییر نگرش و باورهای رفتاری تردد و استفاده از معابر را دارد. در این پارک کودکان در محیطی کاملاً ایمن بازی می‌کنند و ضمن بازی کردن با قوانین راهنمایی و رانندگی آشنا می‌شوند.

فرهنگ‌سازی در میان شهروندان نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد

جانشین پلیس راهور مازندران در ادامه احداث پارک ترافیک در بوستان ملل را زمینه آموزش کودکان با قوانین راهنمایی و رانندگی داست و بر ضرورت افزایش احداث پارک ترافیک در دیگر نقاط شهری تأکید و از تلاش‌های شهرداری ساری قدردانی کرد.

سرهنگ رحیم باقری بابیان اینکه فرهنگ‌سازی در میان شهروندان نقش زیادی در کاهش ترافیک دارد، افزود: البته تحقق این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی است.

جانشین پلیس راهور مازندران ترافیک را معضل و مشکل امروز جامعه عنوان کرد و  گفت: احداث پارک ترافیک علاوه بر بازی و تفریح کودکان منشأ آموزش کار ترافیکی است؛ اگر این کار در کودکی نهادینه شود در بزرگ‌سالی ثمر داده و برای جامعه مفید است.

وی با اعلام اینکه در کشور ما سالانه بیش از 16 هزار نفر در اثر تصادفات فوت می‌کنند، ادامه داد: آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی کودکان در پارک ترافیک می‌تواند در کاهش تصادفات رانندگی مؤثر باشد.

  • منبع خبر : شهرداری ساری