لزوم خروج مهارت‌آموزی از مهجوریت / تربیت مربی  از برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای  است
لزوم خروج مهارت‌آموزی از مهجوریت / تربیت مربی  از برنامه‌های سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای  است
معاون وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی بر تلاش برای خروج مهارت آموزی از مهجوریت تاکید کرد و گفت:تربیت مربی از برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است

به گزارش ندای تجن – غلامحسین حسینی نیا بعدازظهرامروز پنجشنبه در جلسه شورای اداری سازمان فنی و حرفه ای در ساری با تبریک هفته بسیج تفکر بسیجی را لازمه انجام فعالیت در سازمان فنی و حرفه ای دانست و با تاکید بر آموزش جوانان گفت:  مهارت آموزی جوانان موجب می‌شود تا در ادامه مسیر زندگی بتوانند موفق تر ظاهر شوند.

وی با بیان اینکه سعادت و سلامت جامعه در دست جوانان است و توانمند سازی جوانان با ارائه آموزش‌های معطوف به بازار کار وظیفه ما است، افزود: آماده سازی و توانمند سازی و آموزش مهارت به جوانان میتواند در سازندگی کشور نقش موثری داشته باشد.

معاون وزیر تعاون، رفاه و کار اجتماعی به ماموریت مهم این سازمان در حوزه مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا مهارت آموزی را از مهجوریت خارج کنیم.

وی با بیان اینکه ما امروزه در یک نقطعه عطف در حوزه مهارت آموزی و تعالی آموزش‌ های مهارتی قرار داریم، افزود: باید در برنامه ‌ها و روش ‌های آموزشی تغییر ایجاد کرده و با بینشی کارآفرینانه به آموزش‌ ها نگاه کنیم و تلاش کنیم مطابق با علم روز و نیاز جامعه، آموزش‌ هایی اثر بخش و با کیفیت را به جامعه ارائه کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با تاکید بر اینکه تصدی گری آموزش ‌های مهارتی باید به تدریج به بخش خصوصی واگذار شود، ادامه داد: باید کیفیت بخشی به آموزش‌ های مهارتی به جد در دستور کار قرار دارد.

 حسینی نیا با بیان اینکه در شرایط حاضر مهارت آموزی می‌تواند یکی از بهترین راههای برون رفت از وضعیت موجود در حوزه کسب و کار باشد، به ظرفیت بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: 5 هزار مرکز آموزشی داریم که حاضریم در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم.

وی افزود: بنا بر آمار  سازمان بین‌المللی کار، حدود یک میلیارد نفر تا پایان سال 2030 به آموزش مجدد نیاز دارند. ما در آینده‌ای نه چندان دور با چالش‌های شاغلان امروز و بیکاران آینده روبرو خواهیم شد. فضای کشور را باید به سمتی ببریم که مناسب شرایط آتی باشد.

حسینی نیا به ضرورت برنامه‌های انسان محور اشاره کرد و گفت: اگر عامل انسانی را کانون مباحث توسعه‌ای قرار دهیم، به طور قطع می‌توانیم به موفقیت دست یابیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر ارتقای مهارت اخلاق حرفه ای تاکید کرد که باید جدی تر از گذشته مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: استاندارهای مهارتی موجود در کشور خوب است، اما نیاز به بازنویسی دوباره متناسب با نیاز جامعه دارد.

حسینی نیا با بیان اینکه آموزشگاه‌های جدید برای ایجاد چند مهارتی تشویق شوند، گفت: تربیت مربی نیز از محورهای سازمان فنی و حرفه ای  است و برنامه هایی نیز برای اجرای این طرح در دست اقدام داریم.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایلنا