فیلم کوتاه «رسن» به دوازدهمین دوره جشنواره مردمی عمار رسید
فیلم کوتاه «رسن» به دوازدهمین دوره جشنواره مردمی عمار رسید
فیلم کوتاه رَسَن به نویسندگی و کارگردانی محمود ساعی و مشاورکارگردانی و تهیه کنندگی شهرام مقصودی بعد از مراحل فنی از میز تدوین خارج شده تا اولین حضور ، را در دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم "عمار" محک بزند.

به گزارش ندای تجن- به گفته تهیه کننده این فیلم کوتاه، « رَسَن » به معنای طناب است که از شباهت عمامه روحانی با طناب گرفته شده است.

شهرام  مقصودی در گفت و گو با ندای تجن، «رَسَن »را  روایتی از یک راه بیداری اسلامی می‌داند که با نگاه اجتماعی به فضای روحانیت می‌پردازد؛در حال حاضر با توجه به اینکه جامعه به سمت و سویی می رود که دوگانگی نسبت به روحانیت وجود دارد که خود این امر گاهی سبب هنجارهای اجتماعی می‌شود، این فیلم با هدف آگاه سازی عمومی نسبت به این  موضوعات روزمره ساخته شده است.





شهرام مقصودی

این مدرس دانشگاهی به جایگاه روحانیون در جامعه اشاره می‌کند که  مانند سایر اقشار جامعه  انسان‌های دغدغه‌مند با مشکلات خاص خود هستند و ممکن است رفتار خوب یا بد داشته باشند. اما این دلیل خوبی برای یکسان قضاوت کردن همه اقشار روحانیت نیست .

مقصودی به توضیح خلاصه‌ای از فیلم کوتاه «رسن» پرداخت و ادامه داد: در این فیلم یک روحانی به دلیل اجرای وظایف خود با چند جوان گفتگو می‌کند که مورد پذیرش آنان قرار نمی‌گیرد و در ادامه داستان ماجراهایی به وجود می‌آید که دوباره با یکی از آن جوان‌ها در حادثه روبرو می‌شود.

تهیه کننده « رَسَن »به ساخت این فیلم کوتاه در مدت زمان 15دقیقه اشاره کرد و گفت: این فیلم به دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار فرستاده شده است.

وی در پاسخ به سئوال ما درباره نگاه دانشجویان امروز به مقوله هنر، گفت: نگاه دانشجویان امروزی  به مقوله هنر خلاقانه و دغدغه‌مند است که به سمت آگاه سازی جامعه درباره هنجارهای مناسب و ترویج آن رغبت دارند.

 مقصودی ادامه داد: در حال حاضر رسالت فیلمسازی در ایران مبارزه با جنگ نرم است و اولین وظیفه فیلمساز آگاه سازی جامعه است، چون در موقعیتی هستیم که به سمت پیشرفت و توسعه می رویم و زیر فشار تحریم‌های ظالمانه که هم‌سو شده با جنگ روانی، این یک وظیفه ملی و وطنی است تا با ساخت برنامه‌های مفید در حوزه‌های سینما و تلویزیون با حداکثر توان ممکن به آگاه سازی عموم بپردازیم.

این استاد دانشگاه بیان کرد: سینما یک زبان گویا و رسالت قوی در تمام دنیاست که می تواند حرف خود را به راحتی بیان کند، اما در ایران کمتر به این مقوله توجه شده است، امیدواریم دولت جدید بیشتر توجه کند به ویژه بخش فیلم کوتاه که اتفاقات خوبی در حال‌رخ دادن است.

وی بر اتحاد در جامعه سینمایی کشور برای آگاه سازی و همسو کردن اقشار مختلف مردم در جهت پیشرفت و توسعه کشور تاکید کرد.

لازم به ذکر است ،عوامل این فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان: محمود ساعی_تهیه کننده و مشاورکارگردان:شهرام مقصودی _ بازیگران: تقی شیردل،رضاحسن زاده،سعید رجبی، عادل شاد و محمود ساعی_ مدیر تولید: مسعود مرواری_ تصویربردار: محمد عباسپور _صدابردار: حسین یزدی زاده _ برنامه ریز و دستیار یک کارگردان :مهتاب جمالی _موسیقی متن و خواننده:امیربهمنش _ طراح صحنه و لباس: محمود ساعی _دستیار تصویر: امیررضا ساعی _ دستیاردوم کارگردان: ناصر میرزایی _ منشی صحنه: زهرا جمالی _ دستیار صحنه و لباس: احمد لطف الهی


عوامل فیلم کوتاه رسن