مسئولان  شرایط خرید از محصولات نمایشگاه بانوان را فراهم کنند/ درخواست یاری از شهرداری چالوس
مسئولان  شرایط خرید از محصولات نمایشگاه بانوان را فراهم کنند/ درخواست یاری از شهرداری چالوس
یک بانوی خیر که اقدام به برگزاری نمایشگاه توانمندی های حوزه بانوان می کند، گفت: بانوان شرکت کننده در نمایشگاه ها انتظار دارند تا مسئولان شرایط خرید از محصولات آنان را فراهم کنند.

به گزارش ندای تجن– دلیله منصف جو بانوی خیری است که از سال ۹۱فعالیت در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های بانوان تولیدکننده صنایع دستی و هنری و سرپرست خانوار را در شهرستان چالوس آغاز کرد.
وی خانه دار و مدرس قرآن است و در سال ۹۱ نخستین نمایشگاه بانوان را به صورت خیریه برگزار کرد که پس از آن انجمن مردم نهاد« آرمان» را تشکیل داد.
این بانوی خیر در گفت و گو با ما با بیان اینکه پس از آن نمایشگاه‌ها را بدون دریافت ورودی برگزار کردیم، افزود:تنها هزینه میز و صندلی را از غرفه داران می‌گرفتیم تا اینکه با همکاری اداره جهادکشاورزی و فرمانداری یک بازار هفتگی به مدت ۵ماه در محل مهمانسرای اداره جهاد در سال ۹۵برگزار کردیم.
منصف جو با اشاره به کمبود امکانات در محل مهمانسرای اداره جهاد، افزود: پس از درخواست کمک ، مسئولان سپاه وارد عمل شدند و مکان خوبی را برای برگزاری نمایشگاه روزانه به ما دادند که بهتر بود هفتگی باشد چون بانوان تولیدکننده وسرپرست خانوار به دلیل رسیدگی به خانواده و تولید محصول امکان حضور روزانه نداشتند به همین دلیل منحل شد.
وی با بیان اینکه پس از آن بارها نمایشگاه‌های مختلف را با همکاری جهادکشاورزی چالوس برگزار کردیم، گفت: در طول این مدت دوره‌های آموزشی با هدف افزایش آگاهی بانوان برگزار کردیم که نیاز است تا بانوانی که در نمایشگاه‌ها شرکت می کنند سلیقه مشتری را در نظر بگیرند.

هدف از برگزاری جشنواره کیوی
این بانوی خیر با اشاره به اینکه جشنواره کیوی را با هدف معرفی این محصول به عنوان تنها سوغات چالوس برگزار کردیم، ادامه داد: ۸۰سال پیش کارخانه حریر بافی در چالوس داشتیم و حریر سوغات زینتی چالوس بود که دوست داریم دوباره بتوانیم آن را احیا کنیم.
منصف جو با بیان اینکه معرفی صنایع تبدیلی تهیه شده از کیوی، نشان دادن تلاش‌های کشاورزان برای به ثمررسیدن محصول، برگزاری جشن شکرگزاری برداشت محصول، تنوع و شاد کردن جامعه و نشان دادن توانمندی بانوان در زمینه هنر و مشاغل خانگی از سایر اهداف جشنواره بود، افزود:از بانوان خواستیم تا با تم کیوی محصولات خود را تهیه و تولید کنند و در جشنواره حضور یابند.

مدیر انجمن مردم نهاد آرمان اضافه کرد: در حاشیه جشنواره آموزش رایگان گل‌آرایی با همکاری اداره ترویج جهادکشاورزی ، مسابقه پرتاب دارت، آتلیه عکاسی در طبیعت و چیدن کیوی توسط مشتریان برگزار شد.

لزوم ارائه بن خرید از محصولات بانوان توسط مسئولان
این بانوی خیر اضافه کرد: مسئولان بسیاری برای بازدید از نمایشگاه آمدند که از برخی غرفه‌ها خرید انجام ندادند که سبب کدورت بانوان شد: بانوان از مسئولان انتظاردارند که با هدف حمایت و کمک به حوزه تولید از نمایشگاه‌های این چنینی خریداری کنند و به کارمندان خود بن خرید دهند تا بتوانند از غرفه‌های بانوان تولیدکننده و سرپرست خانوار خرید کنند.
پیگیری و انصراف از تسهیلات مشاغل خانگی
وی با اشاره به اینکه مدتی پیگیر دریافت تسهیلات مشاغل خانگی بودم تا بتوانم ابزار و وسایل لازم برای برگزاری نمایشگاه را خریداری کنم، گفت: پس از برگزاری چند جلسه و موافقت مسئولان متوجه شدم که نیاز است ۱۰نفر را معرفی کنم تا بتوانم ۲۰۰میلیون تومان تسهیلات بگیرم و افراد زیرمجموعه از دریافت وام به صورت مستقل محروم می‌شوند.
منصف جو بیان کرد: جلب رضایت بانوان تولیدکننده و سرپرست خانوار برای دریافت تسهیلات با توجه به شرایط زندگی امروز را به صلاح ندانستم و منصرف شدم.

درخواست یاری از شهرداری چالوس
وی افزود: در حال حاضر از شهرداری چالوس کمک خواستیم تا مجوز ساخت یک فروشگاه برای عرضه محصولات باکیفیت تولیدکننده‌ها دهد و چند غرفه برای برگزاری نمایشگاه‌های هفتگی و مناسبتی در اختیار انجمن بگذارد که می خواهیم مساعدت کنند.

نداکلایی