دومین جلسه همفکری و هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های محلی و تخصصی شهرستان ساری برگزار شد
دومین جلسه همفکری و هم‌اندیشی مسئولان کانون‌های محلی و تخصصی شهرستان ساری برگزار شد
دومین جلسه همفکری و هم اندیشی با حضور مسئولان کانون های محلی و تخصصی شهرستان ساری  به میزبانی کانون محلی مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سمسکنده ساری برگزار شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از کانون خبر و رسانه خدمت رضوی شهرستان ساری، دومین جلسه همفکری و هم اندیشی با حضور مسئولان کانون های محلی و تخصصی شهرستان ساری  به میزبانی کانون محلی مسجد صاحب الزمان (عج) روستای سمسکنده ساری برگزار شد.

سیدعباس حسینی نژاد در این نشست صمیمی با اشاره به حدیثی از امام رئوف(ع) به توضیح و توجیه شرح وظایف و روند عملیات ثبت فعالیت خادمیاران و نحوه تکمیل فرم خادمیاری توسط مسئولین کانون‌ها پرداخت.

وی در ادامه به بحث محرومیت زدایی و گسترش فرهنگ و سیره رضوی اشاره کرد و افزود: برای رفع محرومیت و ترویج فرهنگ رضوی در سطح شهرستان و جامعه، باهمت کانون خادمیاری محلی اقدامات خوبی انجام شده است.

در ادامه مسئول دفتر خدمت رضوی شهرستان ساری تاکید بر ثبت فعالیت در جشنواره خدمت رضوی را داشت .

وی بیان کرد : طبق اعلام آستان قدس رضوی ؛ مازندران بر حسب عملکرد آماری در سطح کشور جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است .

همچنین خادمیاران دقت عمل در ثبت خدمت داشته باشند و در سبد کالا حتماً فعالیت ۱۹ گانه برای آن نیازمند بطور ویژه مدنظر داشته باشید.

حسینی نژاد افزود: روضه رضوی در برنامه های چهارشنبه های امام رضایی(علیه السلام) توسط کانون های محلی با حضور خادمیاران طبق روال گذشته بهتر از قبل اجرا شود .

در ادامه گفت: فعالیت جوانان یاوران رضوی در کارگروه های جهادی ، فرهنگی ، ورزشی و… به پای کار بیاورید تا جلوی هجوم فرهنگی و شب خون فرهنگی که معضل خیلی از خانواده ها در جامعه اسلامی شده است را بگیریم .

در این مراسم جلایی امام جمعه کیاسر و مسئول کانون محلی این شهرستان درخصوص ایجاد کار اشتغال در دفتر و وجود ۳۰۰ مورد وام خود اشتغالی فراهم گردید و حدود ۹۰% وام ها در مسیر خود اشتغالی (کشاورزی ، دامداری ،گلخانه و باغبانی) قرار گرفته است.

علیزاده مسئول کانون محلی شهرستان ساری گفت: نحوه ارائه و تکمیل گزارش کانون ها به دفتر آستان با دقت و مرتب انجام شود و خادمیاران و خیرینی که به دفتر آستان کمک می رسانند فیش غذای حرم مطهر به آنان تحویل داده خواهد شد . همچنین ثبت نام برای خادمیاری نداریم و هرکس که میخواهد خادمیار شود باید در طرح یاور رضوی شرکت نماید که خوشبختانه مورد استقبال کانون محلی و تخصصی قرار گرفته است . لذا افرادی که در کانون محلات و تخصصی فعالیت چشمگیری دارند به دفتر شهرستان معرفی تا مراحل جذب خادمیاری فراهم گردد.

علی برزگر مسئول جشنواره خدمت رضوی اقدام به تشریح فعالیت جشنواره خدمت رضوی در دفتر شهرستان نمودند و گفت: نحوه فعالیت جشنواره خدمت رضوی توسط خادمیاران در دفاتر و کانون های محلی و تخصصی مطلوب نمی باشد . 

سخنران بعدی جلسه مصطفی افشین مسئول فرهنگی دفتر شهرستان ساری اقدام به ارائه فعالیت و خدمت کانون فرهنگی و نحوه گزارش توسط کانون های محلی پرداختند . ایشان فعالیت خوب در تدریس دروس مقاطع تحصیلی به دانش آموزان به جهت تقویتی یا جبرانی در محل کانونهای محلی به صورت رایگان انجام می گیرد .

در ادامه اینگونه بیان کرد: آموزش قرآن به صورت رایگان به مربی های خانم و آقا معرفی شده توسط کانون محلی به جهت تدریس خادمیاران انجام خواهد گرفت .