تصادف منجر به فوت ادامه دارد/فرهنگ سازی راه کاهش حوادث
تصادف منجر به فوت ادامه دارد/فرهنگ سازی راه کاهش حوادث
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در هفت ماهه امسال ۳۳۸ نفر براثر تصادفات رانندگی جان باختند که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشته است.

به گزارش ندای تجن، علی عباسی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال تعداد ۳۳۸ نفر شامل ۲۷۷ مرد و مابقی زن بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد کاهش داشت، افزود: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری با ۶۱، بابل با ۴۷ و آمل با ۳۵ مورد و شهرستان میاندرود و فریدونکنار هر کدام با چهار مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه صرفاً آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در هفت ماه امسال، ۷ هزار ۶۴۴ نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش داشت.

این مقام اجرایی استان یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمارهای پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومین در حوادث رانندگی مؤثر باشند.

  • منبع خبر : روابط عمومی