راه‌اندازی چهاردهمین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی در دانشگاه علوم‌و فنون مازندران
راه‌اندازی چهاردهمین مرکز مدیریت مهارت‌آموزی در دانشگاه علوم‌و فنون مازندران
با مشارکت دانشگاه علوم و فنون مازندران و اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران چهاردهمین مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه افتتاح شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران، سید حسین درویشی مدیرکل گفت:  دانشگاه‌های نسل امروز نباید فقط بر آموزش‌های تئوری تاکید کنند بلکه می توان با آموزش مهارت‌های مختلف دانشجویان را برای ورود موفق به بازار کار آماده سازند و افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه علوم و فنون استان از جمله طرح‌هایی است که به منظور اشتغال فارغ التحصیلان پس از اخذ مدرک برنامه‌ریزی گردید.

وی اظهار داشت: با افتتاح دفاتر مهارت آموزی در دانشگاه‌ها و ارایه آموزش های مهارتی مختلف و کاربردی در زمان‌های مختلف، دانشجو به تناسب رشته تحصیلی، علاقه و توانمندی به یادگیری می پردازد و هنگام ورود به بازار کار یک دانش آموخته توانمند است نه یک دانشجوی تئوری محور از این رو به راحتی و در کمترین زمان ممکن، جذب بازار کار می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گفت: نباید هدف آموزش تئوری صرف باشد بلکه آموزش های مهارتی اثر پذیرتر است. با بررسی مدل‌های آموزشی کشورهای سطح اول دنیا، در این کشورها ضریب انطباق مدرک تحصیلی و شغل افراد ۹۲ درصد است هدف آموزش بر اساس نیاز جامعه و تامین شغل است.

وی در پایان بیان داشت: فرایند کار مهارتی بدون تعامل با دانشگاه بی معناست و وجود یک دفتر در دانشگاه باعث می شود تا دانشجو را مطابق با نیازها در مشاغل مختلف آموزش مهارتی داده و با هدایت و حمایت از دانشجویان راه رسیدن به اشتغال را هموار ساخت.