درگذشت  مرد خوش صدای رادیو مازندران/ از شیراز تا ساری؛ صدایی که جاودانه شد
درگذشت  مرد خوش صدای رادیو مازندران/ از شیراز تا ساری؛ صدایی که جاودانه شد
گوینده خوش‌نام صدای مازندران که او را "بلبل مازندران" هم لقب داده بودند، صبح امروز در 63 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری اقتصاد ایران، کریم سلمان‌پور گوینده خوش‌نام و فعال رادیو مازندران صبح امروز بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

 عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پیامی اظهار داشت: درگذشت پیشکسوت هنرمند و گوینده توانمند رادیو زنده‌یاد استاد؛ کریم سلمان پور را به خانواده آن مرحوم، دوستان و هنرمندان استان تسلیت عرض نموده، غفران الهی رابرای آن عزیز تازه سفر کرده و صبرجمیل برای بازماندگان مسالت دارم.

استاد کریم سلمانپور در مرداد سال ۱۳۳۷ در شیراز به دنیا آمد و در همان کودکی طعم تلخ یتیمی را با از دست دادن پدرش تجربه کرد و به‌واسطه روز های سخت کودکی قدرت تکلم خوبی نداشت  تا اینکه در مسیر پر از شگفتی تئاتر قرار گرفت.

او درباره خود اینطور گفته است: من از نوجوانی مطالعه را خیلی دوست می‌داشتم و هنوز هم از علاقه‌مندان شدید کتابخوانی هستم و هر وقت که فرصت داشته باشم ولو اینکه فرصت اندک باشد کتاب می‌خوانم.  در نو جوانی یادم هست به طور مستمر از نویسندگان  صاحب نام ایران و جهان نمایشنامه و رمان می‌خواندم و برخی ازین آثار معتبر را به همراه دوستان خوبی چون حسن پور شیرازی ،محمود پاک نیت و حبیب دهقان نسب  در شیراز به روی صحنه آوردیم سپس به خدمت سربازی در شهرستان جویبار رفتم و در همان جا هم مجددا تمرینات نمایشی خود را از سر گرفتم  و چند نمایش هم به روی صحنه بردم.

در همان ایام با دختر خانم نجیب  و بسیار خوبی آشنا شدم و این مقدمه‌ای بود برای اینکه زندگی و روز های آینده خود را در کنار ایشان بیابم پس از طی دوران سر بازی و ازدواج در سال 1359 سه سال اول را در صدا و سیمای مرکز شیراز مشغول به فعالیت بودم  و در همان روز های آغازین جنگ به عنوان گزارشگر ویژه  جبهه و جنگ به مناطق عملیاتی رفتم و به همین دلیل همسرم را به ساری نزد خانواده‌اش فرستادم.

من در سال 1363 به صدا و سیمای مرکز مازندران آمدم و چون در حال و هوای جنگ و جبهه بودم گزارشگری با همان موضوع را ادامه دادم.

طی سالیانی که در صدا و سیمای مرکز مازندران بودم توفیق حضور در جشنواره ‌های مختلف صدای کشور را داشتم و در این میان ۱۴ مرتبه به عنوان گزارشگر ،نویسنده  و تهیه کننده  حایز مقام برتر  و دریافت لوح تقدیر ، تندیس جشنواره  و جوایز آنها شدم و طی  دو مرحله  هم در جشنواره بین‌المللی  رادیوهای جهان به عنوان تهیه کننده برتر و مفتخر به دریافت جایزه بین‌المللی شدم.

رادیو برایم همیشه فراگیر تر از سایر رسانه‌ها به نظر می رسید رادیو به نظرم ارتباط زنده تر و صمیمی‌تری با مخاطب برقرار می‌کند  و امکان انعکاس سریع و مناسب اخبار و گزارشات  را فراهم می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی ندای تجن درگذشت این هنرمند عزیز را خدمت تمامی اعضای خانواده ایشان، همکاران و دوستان و مردم استان تسلیت عرض می نماید.