لزوم توجه به کیفیت عملکرد سازمان‌های مردم نهاد /تاکید بر برگزاری و تداوم جلسه ستادساماندهی جوانان مازندران
لزوم توجه به کیفیت عملکرد سازمان‌های مردم نهاد /تاکید بر برگزاری و تداوم جلسه ستادساماندهی جوانان مازندران
رییس مجمع جوانان مازندران بر برگزاری هرچه سریع‌تر جلسه ستادساماندهی جوانان مازندران تاکید کرد و گفت:تداوم جلسات سبب نتیجه بخش بودن زحمات اعضا می‌شود.

سینا هدایت آملی در گفت‌و گو با ندای تجن- با بیان اینکه از سال 98 با آغاز فعالیت مجمع براساس آیین نامه ابلاغی 12کمیسیون تخصصی را برگزار کردیم ، گفت: با استقبال خوبی که  جوانان داشتند در هر کمیسیونی 50تا 100نفر در جلسه انتخابات مجمع حضور یافتند و بین آن‌ها رای گیری شد و تیم هیات رییسه شروع به کار کردند که به مدت یک سال حکم آنان اعتبار دارد.

وی بیان کرد:انتخابات هر دو سال، یک بار میان اعضای انجمن‌های مردم نهاد دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان برگزار و اعضای مجمع  انتخاب می‌شوند، در حال حاضر 11عضو ثابت درمجمع داریم که از سن 18تا 35سال هستند که به انجام برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی می‌پردازند.

این فعال اجتماعی با اشاره به اینکه آغاز کار مجمع جدیدجوانان استان با شیوع بیماری کرونا همراه بود که امکان فعالیت در فضای واقعی را محدود کرد، افزود:  فعالیت‌های مجمع در بستر فضای مجازی ادامه یافت و مانند گذشته، انجمن‌های مردم نهاد با برگزاری پویش‌های مختلف پای کار بودند.

هدایت آملی به اجرای اقداماتی، مانند؛ تهیه بسته‌های غذایی و پویش همت جوانان و انجام برنامه‌هایی در راستای فرهنگ سازی در جامعه برای آگاه‌سازی درباره بیماری کرونا در دوران شیوع این بیماری توسط سازمان‌های مردم نهاد عضو مجمع جوانان و خانه جوانان اشاره کرد.

هدایت آملی با اشاره به اینکه مجمع جوانان استان فعالیت ستادی انجام می‌دهد، افزود:مجمع بودجه‌ای ندارد و  سازمان‌های مردم نهاد دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان  با توجه به سمینارها و کارگاه‌هایی که برگزار می‌کنند اعتبار از وزارت خانه می‌گیرند.

رییس مجمع جوانان با بیان اینکه بیش از 130انجمن مردم نهاد در استان داریم که از میان آنان شاید 30انجمن فعال باشند، گفت: برخی از انجمن‌ها در حال تاسیس و راه اندازی هستند و برخی هم در زمان دریافت اعتبار از وزارت ورزش و جوانان به فعالیت می‌پردازند.

وی  با تاکید براین موضوع که در کنار افزایش کمی انجمن‌های مردم نهاد لازم است که به کیفیت فعالیت و عملکرد آنان هم توجه شود، افزود: در حال حاضر آماری درباره انجمن‌های فعال استان وجود ندارد که قابل انتشار در رسانه باشد.

هدایت آملی به انتظارات مجمع جوانان استان از اداره کل ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: نیاز است  که اداره کل در کنار ورزش، نیم نگاهی به حوزه جوانان داشته باشد،  متاسفانه از زمانی که سازمان تربیت بدنی و جوانان ادغام شد کمتر به حوزه جوانان توجه می‌شود.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه مشکل جوانان امروز اشتغال، مسکن و ازدواج است، ادامه داد: مسئولین استان در حوزه کمک به رفع مشکلات جوانان در عمل اقداماتی انجام ندادند، با توجه به اینکه استاندار جدید در روز معارفه اعلام کردند که «استاندار جوانان بدون پارتی هستم» انتظار می‌رود که به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در این حوزه توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مجمع توانایی شناسایی جوانان نخبه و جمع آوری آن‌ها را داشت ، گفت: این جوانان از فعالان سازمان‌های مردم نهاد و بدون پارتی هستند که نیاز به حمایت استاندار دارند.

هدایت آملی با تاکید بر برگزاری جلسه ستادساماندهی جوانان مازندران و تداوم فعالیت آن در استان، ادامه داد: اگر فعالیت ستاد منظم باشد خروجی مناسبی خواهد داشت، از طرفی لازم است که تلاش‌های مجمع و خانه جوانان مورد توجه قرار گیرد تا زحمت اعضا نتیجه بخش باشد.

لازم به ذکر است اسامی اعضای منتخب کمیسیون های مجمع جوانان بدین شرح است:

 کمیسیون ورزش:رییس(  صائب کلانتری)،نائب رییس(  ابوالفضل گلپور)-دبیر(  علی حسینی)

کمیسیون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ،محرومیت زدایی و حقوق شهروندی-رییس(  روح الله یزدانی)-نائب رییس(مهدی کمانگر)-دبیر ( سمیه سراج)

*کمیسیون محیط زیست و منابع طبیعی:رییس(امیرحسین غلامی)-نائب رییس(فرزاد باقی پو ر)-دبیر (مرضیه قربانی)

*کمیسیون فرهنگ و هنر:رییس(رامین قاسمی)-نائب رییس(علی فروتن)-دبیر(سهیل روحی)

*کمیسیون دینی و مذهبی و اعتقادی:رییس(  وحید نوروزی)-نائب رییس(محمدباقر فضلی)-دبیر(امیررضا اسفندیاری)

*کمیسیون سلامت،امداد و نجات و مدیریت بحران-رییس(مهدی قربانی)-نائب رییس(ملیحه فلاحیان)-دبیر(سید حمیدرضا یوسفی)

*کمیسیون اقتصاد،اشتغال و کسب و کار اجتماعی:رییس(محمد یوسفی آرامش)-نائب رییس (امیرحسین موحدی)-دبیر(سید طاها یوسفی)

*کمیسیون امور بانوان، خانواده و ازدواج-رئیس : ( رویا درخشان( -نائب رئیس : ( شهربانو لطفی ( دبیر: (سمانه رفیعی)

*کمیسیون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری:رئیس : (عدنان حسین نژاد ( نائب رئیس : مریم عرب- ( دبیر: (پریسا نجاتی مقدم)

*کمیسیون علمی ، آموزشی و پژوهشی-رئیس : (جواهری ( نائب رئیس : (رضا رجب پور)-دبیر: (حسن کری می)

* کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات-رئیس : ( محمد حسین ذکریاپور( نائب رئیس : ( رامتین متانی)-دبیر: (امین مهدی زاده)

* کمیسیون اوقات فراغت، نشاط و رفاه اجتماعی- رئیس : (محمد مهدی فولادیان( نائب رئیس : (امیررضا بارانی)-دبیر: ( سید جلال سلطانی)

منبع عکس:برنا