انتخاب 50درصد مدیران از بین جوانان /حمایت از جوانان برای توسعه دامپروری در برنامه استان قرار دارد
انتخاب 50درصد مدیران از بین جوانان /حمایت از جوانان برای توسعه دامپروری در برنامه استان قرار دارد
سید محمود حسینی پور، با بیان این که حضور قشر جوان بویژه دانشجویان، موتور محرکه این جامعه و زمینه ساز توسعه و تحول در بخش های مختلف است، تصریح کرد: ۵۰ درصد مدیران را از بین جوانان انتخاب می کنم. ‎

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جمع دانشجویان و نمایندگان تشکل های دانشجویی در دانشگاه مازندران، ضمن قدردانی از بیان صادقانه دیدگاه ها و نقطه نظرات از سوی این عزیزان، افزود: برآنیم تا میزی را برای حضور نمایندگان دانشجویان در استانداری مازندران فعال کنیم و ارتباط خود با دانشجویان را به رابطه ای تخصصی و دائمی تبدیل نماییم.

حسینی پور با بیان این که ما باید تاریخ بزرگ جریان دانشجویی کشور را بشناسیم، گفت: دانشجو، در ادوار مختلف کشور، گفتمان ساز بوده است. فریاد دانشجویی همواره و در شرایط سخت به داد کشور رسید.

وی، با بیان این که حضور قشر جوان بویژه دانشجویان، موتور محرکه این جامعه و زمینه ساز توسعه و تحول در بخش های مختلف است، تصریح کرد: عقب ماندگی در حوزه‌های اقتصادی نتیجه عدم اعتماد به جوانان است. ورود جوانان به عرصه‌های مدیریتی و اقتصادی یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم است.

حسینی پور با تاکید بر این که شما باید در موضوع ورود به عرصه های اقتصادی مطالبه گر باشید، اظهار داشت: شما ها باید در عقب راندن این مافیای اقتصادی که در کشور شکل گرفته و پشت بعضی از مباحث مهم اقتصادی قرار گرفته، فریاد بزنید و به کمک این دولت بیایید.

وی با بیان این که جوانان ما محور اصلی تحقق نظام پیشرفته اقتصادی می شوند، افزود: راهی جز این وجود ندارد که شما جوانان با همت و هوشیاری و سرعت عمل و ابتکار در فضای اقتصادی قرار بگیرد.

استاندار مازندران، تصریح کرد: ما نیازمند مدیران و کارگزاران جوان در عرصه های مدیریتی هستیم. یکی از سیاست های بنده این است که انشالله در استان حداقل 50 درصد از سهم مدیران را به جوانان تعلق دهیم.

حسینی پور جوان گرایی را علت تاخیر در انتصاب مدیران جدید در مازندران بیان کرد و افزود : متاسفانه چون به جوانان و نخبگان ما در حوزه های مدیریتی اعتماد نشد، آن ها فاقد رزومه اجرایی هستند که همین کار را برای انتصاب سخت کرده است.

استاندار گفت : با همه اینها از هدف خود و برنامه دولت در استفاده از نسل جوان کوتاه نمی آییم و از تجربیات پیشکسوتان انقلابی استان در کنار مدیریت قشر جوان استفاده می کنیم.

استاندار ادامه داد: ما نیازمند حمایت جدی جنبش دانشجویی در این عرصه هستیم. جریان انقلابی دانشجویی باید به کمک ما بیاید نباید اجازه بدهیم که جریانی که ثروت دارد و سال های سال در برخی عرصه ها ریشه دوانده است با در اختیار گرفتن رسانه و فضای مجازی به اهداف خود برسد.

استاندار، تصریح کرد: پیدا کردن جوانان نخبه یکی از روش هایش این است که جوانانی که فکر می کنند توانایی اجرایی دارند، خودشان را معرفی کنند و برنامه حوزه ی کاری خودشان را ارایه بدهند.

وی ادامه داد: این استان سرشار ازمواهب الهی است، اما مهم ترین ظرفیت امید بخش استان مازندران، نیروی عظیم انسانی با بهره هوشی بالا است.

حسینی پور، افزود: استان مازندران، منبع عظیم فرصت های مادی کشور است. اقتصاد دریا باید توسط شما جوانان پایه گذاری شود.اگر بخواهیم در اقتصاد دریا پایبند ارزش های الهی و آرمان های انقلابمان باشیم و از این دریا بهره مند شویم چه اقداماتی باید انجام دهیم؟ ما از اقتصاد دریا، ایده ها و برنامه های لازم را از همین دانشگاه های استان می خواهیم. میز های تخصصی در دانشگاه های استان را فعال کنید. اقتصاد دریا و اقتصاد جنگل که این مهم هم مورد تاکید مقام معظم رهبری است را مد نظر قرار بدهید تا بتوانیم از این بخش برای توسعه مازندران حداکثر بهره را ببریم . با آغوش باز از طرح هایی که در این زمینه دارید استفاده میکنیم .

وی مهم ترین مساله در ارتباط با دانشگاه را بررسی نقش و جایگاه این نهاد علمی در مسایل اجرایی دانست و یادآور شد: موضوع پسماند برای بنده بسیار حساس و مهم است. نیازمند این هستیم که در مورد این پدیده زشت اجتماعی که هم منشا فرهنگی و هم منشا مدیریتی دارد، طرح و راه حل های موثر ارایه کنید.

استاندار با بیان این که یکی از ظرفیت های مهم دیگر استان وجود دوهزار و 800 روستا در استان است؛ بیان داشت: متاسفانه روستاهای استان با جوانان مستعد در چرخه ی اقتصادی ما نیستند. یکی از مباحثی که برای فعال کردن روستاها دنبال کردیم و تا چند روزآینده به نتیجه خواهد رسید، ایجاد پالایشگاه لبنی مازندران ا ست. این پالایشگاه بیش از 70 نوع محصول لبنیات را که بیشتر این تولیدات جنبه صادراتی دارد، تولید می کند و تامین مواد اولیه این پالایشگاه ها بعهده روستاها است.

وی با بیان این که بدنبال فعال کردن اقتصاد روستایی از طریق تقویت جوانانی که در روستاها هستند، هستیم، گفت: حمایت و پشتیبانی از این جوانان برای توسعه دامپروری و توسعه کشاورزی که از نیازهای اساسی استان است در برنامه استان قرار دارد و استان مازندران باید در اقتصاد روستا جزء استان های اول کشور باشد.