حوزه هنری در مناطق کم‌برخوردار دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند
حوزه هنری در مناطق کم‌برخوردار دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند
حوزه هنری مازندران در قالب کارگروه اجتماعی برای اقشار کم برخوردار کلاس‌های هنری برگزار می‌کند.

 پس از برگزاری مراسم محله هنر در کوی قدس ذغالچال ساری، کلاسهای هنری در رشته های نمایش، سرود، عکاسی فیلمسازی با موبایل و یرایش عکس و تصویر در این محله آغاز شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی حوزه هنری مازندران کارگروه هنر جهادی این مرکز در پی اجرای طرح « هنر وارثین» با هدف  فعالیت های آموزشی فرهنگی هنری در مناطق کم برخوردار با رویکرد هویت بخشی و کشف و پرورش استعدادهای هنری فعالیتهای خود را رسما از دهه سوم آذر ماه آغاز کرد.

در آغاز این دوره‌ی آموزشی هنری، یکشنبه ۲۱ آذر نخستین جلسه عمومی جهت معارفه و در ادامه دوشنبه کلاس فیلمسازی، سه‌شنبه کارگاه عکاسی، چهارشنبه کلاس نمایش و سرود برگزار شد‌.

یاسر یمینی مدیر اجرایی این برنامه ضمن اشاره به زمانبندی سه ماهه کلاسها گفت: طی بررسی های تخصصی توسط کارشناسان حوزه هنری مازندران (مسئولان میزهای تخصصی) و مربیان این کلاسها تصمیم بر آن شد که آموزش رشته های هنری یاد شده به شکل کارگاهی و همزمان با تولید پیش رفته و هنرآموزان نوجوان در خلال تمرین به تولید اثر دست یابند.

وی با تاکید بر اینکه کارگروه هنر جهادی حوزه هنری، اهداف متعددی از جمله تشکیل گروه و تولید آثار هنری را دنبال می‌کند افزود: در طرح هنر وارثین، رویکرد آموزش در کنار مولفه‌های هویت ساز و پرورش نوجوان مد نظر است.

یمینی در پایان ضمن بازگو کردن این نکته که این رویداد ( کوی قدس ذغالچال ساری) از منظر حوزه هنری مرکز یک پایلوت کشوری به حساب می‌آید، گفت: قطعا پس از پایان این دوره‌ها هنرآموزان مستعد برای آموزش‌های با کیفیت و حرفه ای آماده شده و به مرکز کارگاهی آموزش سوره حوزه هنری مازندران معرفی می‌شوند.

شایان ذکر است که فعالیت‌های آموزشی کارگروه هنر اجتماعی حوزه هنری مازندران (تحت عنوان قرارگاه شهید سیاح طاهری) که با همکاری قرارگاه تحول اجتماعی استان صورت گرفته در هفته آینده نیز کلاسهای آموزشی خود را در کوی قدس ذغالچال ساری با حضور یاسر محمودی برنتی ( نمایش) سید معصومه حجازی، مرسده فلاح نژاد، محدثه عمویی، رضا اکبریان( فیلمسازی با گوشی) امیرحسین مهدوی ( ویرایش تصویر با گوشی) امیرمحمد ابراهیمی( عکاسی و ویرایش عکس) و علیرضا امامی ( سرود) ادامه خواهد داد.