موانع صنعت باید برداشته شود/ مشکلات مردم را بدون منت حل کنیم
موانع صنعت باید برداشته شود/ مشکلات مردم را بدون منت حل کنیم
سید محمود حسینی پور، گفت: باید در تجزیه و تحلیل محتوا و امور مرتبط با تولید، صنعت و سرمایه گذاری؛ موانع پیش رو را شناسایی و برطرف نمود.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با بیان این که باید در تجزیه و تحلیل محتوا و امور مرتبط با تولید، صنعت و سرمایه گذاری؛ موانع پیش رو را شناسایی و برطرف نمود، افزود: سیاست اصلی ما این است، یک کلام؛ موانع باید برداشته شود، ما نوکر مردمیم؛ باید مشکلات آنان را بدون منت حل کنیم.

استاندار مازندران، گفت: باید به ریشه ها و علل بپردازیم و مشکلات و موانع را از ریشه حل کنیم تا تولید در مسیر خود به سمت توسعه و اعتلاء گام بردارد و در جلسات این ستاد، به نمونه های موردی رسیدگی کنیم .

حسینی پور با اشاره به این که سهم گردشگری در تسهیلات بانکی می بایست مشخص شود و اینکه جایگاه این مهم در اقتصاد و برنامه های توسعه ای استان کجاست، گفت: در حالی که ما در مسیر گردشگری و طریق الرضا هستیم و برنامه داریم به مقصد گردشگری تبدیل شویم و سهم درآمدهای حاصله از این بخش را در برنامه توسعه ای استان افزایش دهیم؛ قابل قبول نیست که میانگین تسهیلات گردشگری مازندران پایین تر از میانگین کشور باشد.

مقام عالی دولت در مازندران ضمن قدردانی از همراهی بانک های عامل؛ یادآور شد: استانی که در حال توسعه است و بناست در سال ۱۴۰۱ به رشد ۸ درصدی برسد، نیازمند نقش آفرینی بیش از پیش بانک ها در این راستاست.

وی، تصریح کرد: بانک ها باید مدافع توسعه استان باشند و از مباحث صنفی خودداری کنند و از بانکی که بتواند از منافع مازندران صیانت و پشتیبانی نماید، حمایت می کنیم. منابع بانکی استان بهیچ وجه نباید به خارج مازندران انتقال یابد.

استاندار با تاکید بر این که با ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها و بدور از هیچ منتی باید مشکل سرمایه گذاران حل شود، گفت: حل مشکلات سرمایه گذاران در راستای شکوفایی مازندران و برخورداری مردم از وظایف ماست و سرمایه گذاران نباید در راهروهای وزارت خانه ها بلاتکیف باشند. مدیران دستگاه های اجرایی باید مسائل پیش رو را پیگیری و حل کنند، در اینصورت شاهد رشد استان خواهیم بود.

حسینی پور با بیان این که صدور مجوز سرمایه گذاری از سوی دستگاه های اجرایی متاسفانه روند مطلوبی ندارد و با منت همراه است ( به سهولت پیش نمی رود )، افزود: گره اساسی کار اینجاست، که بدون سرمایه گذاری؛ توسعه و اشتغالزایی تحقق نخواهد یافت. مدیران دستگاهها؛ تسهیل و مانع زدایی را در اولویت کارها قرار دهند تا سرمایه گذاران علاقمند به توسعه مازندران، امیدوار شوند.

وی با بیان این که هیچ دستگاهی در مقوله سرمایه گذاری و رفع موانع تولید نباید رفع مسئولیت کند، تاکید کرد: مشکل اساسی در صدور مجوزها؛ بوروکراسی های اداری غیرضرور و زمان طولانی صدور آن است. با تشکیل میز واحد باید مجوزات لازم حداکثر طی ۱۵ روز صادر شود.

استاندار با اشاره به این که رفع موانع، از سیاست های اساسی و محوری ماست و هر دستگاهی که بخواهد در این مسیر سنگ اندازی کند، حتما با آن برخورد می شود، اظهار داشت: دستگاه های نظارتی باید در این زمینه هوشمندی و هوشیاری لازم داشته باشند. یکی از راه های مبارزه با این موضوع ایجاد شفافیت است و دستگاه ها باید نرم افزار گردش مسیر مجوزهای سرمایه گذاری را طراحی و در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند و دستگاه های نظارتی بر این نرم افزارها نظارت کنند.