کمک‌رسانی موقوفات با توزیع ۲۰۰هزار بسته معیشتی در زمان کرونا
کمک‌رسانی موقوفات با توزیع ۲۰۰هزار بسته معیشتی در زمان کرونا
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط اوقاف مازندران در نقاط مختلف استان بین افراد کم‌برخوردار و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد اظهار کرد: وقف جزو اموال اهل‌بیت(ع) است و هر کسی از موقوفات دفاع می‌کند در واقع از اموال اهل‌بیت دفاع کرده است.

وی افزود: تثبیت مالکیت موقوفات از وظایف اوقاف به شمار می‌رود و در این مسیر اوقاف با اخذ سند مالکیت موقوفات، از هرگونه تجاوز احتمالی و تضعیف حق و حقوق موقوفات جلوگیری می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در خصوص مسائلی که بین اوقاف و آموزش و پرورش بر سر امامزاده قاسم(ع) وجود دارد، گفت: اوقاف تعامل و همکاری لازم را داشته است و حتی چند سال قبل دو برابر تعهدات خود آمادگی داشتیم همکاری کنیم اما بستر لازم فراهم نشد.

حیدری تصریح کرد: امامزاده قاسم(ع) محمودآباد یک پایگاه فرهنگی مذهبی در مرکز این شهرستان است و اوقاف مازندران اکنون هم آمادگی دارد این مسئله حل و فصل شود چون ایجاد فضای معنوی در محوطه امامزاده قاسم(ع) درخواست و مطالبه شهروندان محمودآبادی است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ هزار بسته معیشتی موقوفات از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون توسط اوقاف مازندران در نقاط مختلف استان بین افراد کم‌برخوردار و خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع شد.

حیدری عنوان کرد: طی سالهای اخیر امور خیریه در اوقاف مازندران رشد بیشتری داشته است و خدمات بیشتری به مردم داده است که افزایش فعالیت‌های امور خیریه در اوقاف نیازمند تعامل مردم و پرداخت حق و حقوق موقوفات است.

وی با قدردانی از فعالیت هیات امنا بقاع متبرکه گفت: پروژه‌های عمرانی توسعه حرم امامزادگان در مازندران با کمک و تعامل هیات‌امنا و خیرین اجرا می‌شود.

در این آیین از تلاش‌های بهزاد صادقی قدردانی و بهزاد حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری بعنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان محمودآباد معرفی شد.

حجت‌الاسلام عیسی توپاحیدری پیش از این ریاست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور را برعهده داشته است.

انتهای پیام/