بیش از 300خانواده طی هشت ماه داغدار شدند/ بیشترین فوتی در تصادفات برون شهری
بیش از 300خانواده طی هشت ماه داغدار شدند/ بیشترین فوتی در تصادفات برون شهری
طی هشت ماه سال جاری بیش از 300خانواده داغدار شدند که علت آن حوادث ناشی از تصادفات درون و برون شهری بود.

به گزارش ندای تجن-مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت : طی هشت  ماهه امسال تعداد 382 نفر (312 مرد و مابقی زن) در اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشت.

بیشترین و کمترین شهرها

بر اساس این گزارش، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان هاي ساری و میاندرود با 68 ، آمل با 52 ، بابل با 44  و فریدونکنار با 5 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

بیشترین تلفات مربوط به تصادفات برون شهری است

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت : مطابق آمارهای موجود بیشترین تعداد قربانیان حوادث رانندگی مربوط به تصادفات برون شهری و راه روستایی است. بطوریکه  در مسیرهای برون شهری و راه روستایی 277 جان باخته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی را نشان می دهد.

   افزایش 2 درصدی مصدومان حوادث رانندگی طی هشت ماه امسال

مدير كل پزشكي قانوني مازندران با اشاره به اینکه صرفا آمار مصدومینی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شود در این سازمان ثبت شده است اظهار داشت: در هشت ماه امسال، 8 هزار 810 نفر مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی اسنان مراجعه كردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشت.

 اين مقام اجرايي استان يادآور شد :دستگاه هاي اجرايي استان مي توانند در امر فرهنگ سازي با استفاده از آمارهاي پزشكي قانوني با برنامه ريزي پيشگيرانه و ارتقاي آگاهي عمومي مردم در راستاي كاهش آمار كشته ها و مصدومين در حوادث رانندگي موثر باشند. پایان پیام