۳۵ مجوز تاسیس مراکز جوارکارگاهی در آذرماه صادر شد
۳۵ مجوز تاسیس مراکز جوارکارگاهی در آذرماه صادر شد
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران صدور مجوز جوارکارگاهی و بین کارگاهی در مازندران را فرصتی برای افزایش مهارت آموزی جوانان عنوان کرد که در همین راستا در طول آذرماه 35مجوز از سوی این اداره صادر شد.

به گزارش  ندای تجن به نقل از روابط عمومی و مرکز اطلاع رسانی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران، سيد حسين درويشي مدیرکل گفت: به دلیل جدید بودن مشاغل، این نیاز از طریق نیروهای با تجربه و کارکشته گذشته رفع نمی‌شود، زیرا مهارت این نیروی کار متناسب با صنعت گذشته است. بنابراین صنايع در حال رشد به نیروهای جوان، تازه نفس و متخصص نیاز دارد تا بتوانند با مهارت‌های خاص در این حوزه فعالیت خود را به دنیایی متحول و نوین تبدیل کنند.

وی ادامه داد: با این رویکرد نیاز صنعت به آموزش پرسنل به خوبی نمایان شده و بر اساس تدابير دولت سيزدهم ، وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي و رياست سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مبني بر كوتاه نمودن زمان صدور مجوز ، اداه كل آموزش فني و حرفه اي مازندران اقدام به صدور ۳۵ مجوز تاسيس مراكز جوار كارگاهي و بين كارگاهي از تاريخ ۱۳تا ۳۰آذرماه سال جاری کرد.

درويشي گفت : از ابتداي سالجاري تا آذرماه فقط ۱۵ مجوز صادر شده بود كه با كوتاه كردن فرايندهاي اداري ، رايزني هاي لازم در صنايع و صنوف استان ، توانستيم به رشد مطلوب در اين برنامه برسيم تا صنايع استان بتوانند نسبت به تربيت و توليد نيروي كار ماهر به روش مستقيم آموزش در جوار كارگاههاي خود بپردازند.

وي در خاتمه گفت : بطور كل ۵۰ مجوز صادرشده از سوي اداره كل آموزش فني و حرفه اي مازندران از ابتداي سالجاري تاكنون داراي اعتبارهاي متفاوت بوده كه شامل ۲۷ مجوز سه ساله و ۲۳ محوز يكساله مي باشد .