مدیران کسب‌و کار برای پیشبرد موفقیت آموزش‌ ببینند
مدیران کسب‌و کار برای پیشبرد موفقیت آموزش‌ ببینند
طلایی به همه مدیران توصیه کرد برای پیشبرد موفقیت خود از آموزش‌های متناسب و مرتبط با کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

به گزارش ندای تجن- طه طلایی از سال 93فعالیت رسمی خود را در سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای آغاز کرد و به مدت 7سال است که آموزش رشته‌های کارآفرینی، کسب‌و کار و بازاریابی را در مرکز شماره 3ساری برعهده دارد.

طلایی در پاسخ به این سئوال ندای تجن که مشکلات کسب‌و کارهای امروزی چیست، گفت: مشکلات برای شروع یک کسب و کار به چند دسته تقسیم می شوند که در ابتدا موضوع نقدینگی مطرح است به طوری که افراد سرمایه اولیه برای آغاز کار را ندارند و معمولا به فکر دریافت تسهیلات بانکی هستند تا مشکل خود را حل کنند.

این مربی کسب و کار با بیان اینکه دریافت تسهیلات بانکی در آغاز کار سرمایه به حساب نمی‌آید، افزود: با توجه به اینکه فرد در آغاز کار هست و از میزان درآمد اطلاع ندارد، دریافت وام سبب افزایش هزینه‌های او می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به افراد علاقه‌مند به شروع کسب و کارپیشنهاد می‌دهیم تا به دنبال شرکت‌های شتاب دهنده یا سرمایه گذار باشند تا برروی ایده آنان از صفر تا صد سرمایه گذاری کنند، ادامه داد:شرکت‌های شتاب دهنده می‌توانند در صدی از درآمد کسب و کار را دریافت کنند یا در قالب شرکتی که افراد تاسیس می‌کنند، سهامدار شوند.

طلایی با بیان اینکه همکاری با شرکای تجاری پیشنهاد دوم ما به افراد علاقه‌مند به شروع کسب و کار است، اضافه کرد:شرکای تجاری می توانند سرمایه اولیه را به صورت قرض در اختیار افراد قرار دهند تا پس از آغاز فعالیت برگردانده شود.

این مربی کارآفرینی آموزش فنی‌و حرفه‌ای به تامین امکانات اولیه به عنوان دومین مشکل برای شروع کسب و کار اشاره کرد و گفت:در برخی از کسب و کارها نیاز به امکاناتی است که گران و پرهزینه هستند که در این قبیل موارد پیشنهاد دریافت تسهیلات از برخی نهادهای حمایتی می‌دهم.

وی تامین مواد اولیه را قسمت دیگری از مشکلات کسب و کارها عنوان کرد که متاسفانه به دلیل نبود ثبات قیمت در بازاردسترسی به مواد، سخت و سبب ضرر به واحدهای تولیدی می‌شود.

طلایی با بیان اینکه در کارگاه کسب و کار مرکز آموزش فنی‌و حرفه‌ای شماره 3ساری سعی می‌کنیم تا شناخت بازار و نحوه تحقیقات بازار را به صاحبان کسب و کار آموزش دهیم تا با آگاهی وارد کار شوند،ادامه داد:اگر افراد بازارشناسی را به خوبی انجام و سپس  کار را آغاز کنند مسلما میزان موفقیت هم افزایش می‌یابد.

این مربی کسب و کار در پاسخ به این سئوال که وجدان کاری در افراد چطور به وجود می‌آید، گفت:بخشی از وجدان کاری به شخصیت فرد بازمی‌گردد، معمولا یکی از اصولی که کسب و کار را به سمت برکت می‌برد ، داشتن صداقت و رعایت اصول آن است؛ همان طور که می‌دانید بسیاری از سازمان‌های بزرگ هم در شعارهای خود بر اصل صداقت تکیه می‌کنند به طوری که این شعار بسیار کلیشه‌ای شده است.

وی ادامه داد:این موضوع که فرد چه تعریفی از وجدان داشته باشد به شخصیت او بازمی‌گردد اما با توجه به قوانین دست و پاگیر که در بسیاری از کسب و کارها اتفاق میفتد و صاحب کار را از مسیر اصلی صداقت خارج می‌کند، خواه یا ناخواه فرد وارد حواشی مسیر می‌شود و شیرینی آن طوری است که نمی‌تواند آن را رها کند.

طلایی با بیان اینکه در سیستم آموزش کسب و کار بر داشتن صداقت تاکید می‌کنیم ، اضافه کرد: از افراد می‌خواهیم تا صبور باشند، در صورتی که با به روز شدن سیستم، افراد هم در تلاش برای افزایش درآمد با سرعت بیشتری برمی‌آیند .

این مربی آموزش فنی‌و حرفه‌ای در پاسخ به این سئوال که اصول مدیریت در کار چیست، گفت:مدیریت کردن یک هنر است و یک فرد باید بسیار هنرمند باشد تا بتواند با این شرایط اقتصادی جامعه بتواند به خوبی مدیریت کند؛ حال اگر بخواهیم ویژگی‌های این فرد را بیان کنیم نخستین اصل همان صداقت در کار است که در برخورد با پرسنل و مشتریان به آن پایبند باشد و می‌تواند در کنار آن تدبیر، موفقیت و توسعه در کار را داشته باشد.

وی با تاکید بر پیگیری فرآیند یادگیری و آموزش از سوی مدیران، ادامه داد:بسیاری از مدیران در تلاش برای به روز شدن هستند که با آموزش و دانستن اصول اولیه بحث بازار و اقتصاد ممکن می‌شود.‌

طلایی به همه مدیران توصیه کرد که حتما برای پیشبرد موفقیت خود از آموزش‌های متناسب و مرتبط با کسب و کار خود بهره‌مند شوند.

  • نویسنده : نداکلائی