تشکل‌های روابط عمومی ایران یک صدا شوند تا ارتقا یابند/لزوم به‌روزرسانی آموزش‌های فعالان روابط عمومی در کشور
تشکل‌های روابط عمومی ایران یک صدا شوند تا ارتقا یابند/لزوم به‌روزرسانی آموزش‌های فعالان روابط عمومی در کشور
یک مدرس حوزه روابط عمومی معتقد است که تعدد تشکل‌های روابط عمومی سبب بی‌توجهی حاکمیت به این قشر شده و برای تغییر این نگرش نیاز به‌روزرسانی فعالان حوزه و یک صدایی تشکل‌های روابط عمومی در کشور داریم.


ندای تجن_میلادزارعی با بیان اینکه تشکل‌های متعدد روابط عمومی در کشور تاثیری در نحوه رویکرد حاکمیت به این قشر نداشته، واقعیت است، گفت:  تازمانی که باور نکنیم ایجاد تشکل‌های مختلف کمکی به درک و توجه جامعه به قشر روابط عمومی نمی‌کند، این روند ادامه دارد.
وی در گفتگوی کلاب هاوس که با موضوع روابط عمومی برگزار شد، بیان کرد: امضای تفاهم نامه میان تشکل‌های مختلف روابط عمومی اقدام خوبی است اما کشورهایی، مانند: عربستان  کرسی رسمی در انجمن بین المللی روابط عمومی دارد یاسایر کشورها مانند ترکیه مسئولیت انجمن را در مدت 4سال برعهده داشت .
زارعی عدم دسترسی ایران به داشتن مسئولیت در انجمن بین‌المللی روابط عمومی را به دلیل وجود تشکل‌های متعدد عنوان کرد و گفت:لازم است تا همه تشکل‌ها باور کنند باید بر سر یک میزبنشینند و یک صدای واحد از آن‌ها شنیده شود.
این فعال حوزه روابط عمومی با اشاره به اینکه تشدد آرا و نظرات در روابط عمومی سبب بی‌توجهی بیشتر مسئولان بالادست به این بخش می‌شود، ادامه داد: فرآیند عضویت در انجمن‌ها و تشکل‌های روابط عمومی به شیوه سنتی دارای شرایط سختی است که همین روند به جای جذب حداکثر، سبب دفع حداکثری می‌شود .
وی با انتقاد از عدم حضور جوانان در کمیته‌ها و در  هیات مدیره انجمن‌های روابط عمومی کشور، ادامه داد:تشکل‌های روابط عمومی به شیوه سنتی فعالیت می‌کنندو به عضویت روابط عمومی‌های استارت آپ‌ها یا فناوری‌های جدید توجه نمی‌شود.
این مدرس حوزه رسانه و روابط عمومی با بیان اینکه در کشورهای اروپایی واحد روابط عمومی نداریم چون با هدف فروش بیشتر به سمت مارکتینگ رفتند، افزود:اما در ایران ترکیبی از روابط عمومی، تبلیغات، امور فرهنگی و اداری را می‌بینیم.
زارعی بیان کرد: اگر تمام اعضای هیات مدیره روابط عمومی را بررسی کنیم و میزان استفاده از نرم افزارهایی، مانند لینکدین برای برقراری ارتباط با انجمن‌های روابط عمومی خارج از کشور را بسنجیم  متوجه وضعیت روابط عمومی‌های داخل کشور می‌شویم.
وی با تاکید بر ایجاد یک صدایی تشکل‌های روابط عمومی با هدف حل مشکلات این بخش، افزود:نیاز به گذراندن آموزش‌های جدید  برای تغییر نگرش و فعالیت در روابط عمومی‌ها داریم ، از طرفی برای ارتقای فعالیت در این بخش لازم است به سمت یادگیری مارکتینگ برویم.