مازندران، آماده اجرای طرح بهره‌وری به صورت پایلوت
مازندران، آماده اجرای طرح بهره‌وری به صورت پایلوت
حسینی پور، گفت: پیش‌بینی تحقق ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی کشور در بودجه سال ۱۴۰۱ از محل بهره‌وری دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید از هم‌اکنون شرایط را برای پیاده‌سازی این طرح مهم فراهم کنیم. ‎

سید محمود حسینی‌پور در جلسه کمیته بهره‌وری استان که با حضور میرسامان پیشوایی، رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران در ساری برگزار شد، افزود: مازندران برای تحقق پیش‌بینی رشد اقتصادی هشت درصدی که در لایحه پیشنهادی بودجه دولت برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است، آمادگی کامل دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیش‌بینی تحقق ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی کشور در بودجه سال ۱۴۰۱ از محل بهره‌وری دارای اهمیت ویژه‌ای است و باید از هم‌اکنون شرایط را برای پیاده‌سازی این طرح مهم فراهم کنیم.

حسینی پور، گفت: مازندران با برخورداری از منابع طبیعی منحصر به فرد و نیروی انسانی خلاق، آماده اجرای طرح‌های بهره‌وری در زمینه‌های مختلف اقتصادی و زیرساختی کشور به صورت پایلوت است.

استاندار مازندران تاکید کرد: امروزه بسیاری از کشورهای توسعه یافته در مسیر بهروه‌وری و استفاده بهینه از منابع موجود در حال حرکت هستند و مسوولان در استان هم موظف هستند به این مسیر بروند.

وی افزود : باید در بین دستگاه‌های اجرایی استان مسابقه بهره‌وری شکل گیرد تا با اجرای دقیق این طرح، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات به مردم ارایه شود.

حسینی پور خواستار تبیین نقش دانشگاه‌ها در مسیر رشد اقتصادی و بهره‌وری استان شد و تاکید کرد: باید به طور کاربردی مشخص شود که نخبگان دانشگاهی در مسیر توسعه گردشگری، کشاورزی و خدماتی مازندران چه ایده و برنامه‌های علمی دارند.

وی افزود : در اجرای طرح‌های بهره‌وری در استان عقب ماندگی‌های زیادی وجود دارد و باید کمیته‌های تخصصی در این حوزه شکل بگیرد تا مسیر رشد و توسعه اقتصادی این دیار شکوفاتر شود.

استاندار مازندران گفت : باید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان از رویکرد نظارتی خارج و با رویکرد اقتدارگرا، مشکلات حوزه‌های کاری خود را تعیین تکلیف و برطرف کنند و باید تمام دستگاه‌های اجرایی برای گره گشایی از مشکلات کشور دغدغه داشته باشند.

وی افزود : مازندران با وجود این که ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور را در اختیار دارد اما ۱۲ درصد سبد غذایی ایران را تامین می‌کند که اگر طرح‌های کشاورزی استان بر محور بهره‌وری باشد به طور حتم آمار تولیدات استان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

حسینی پور گفت: مازندران در حوزه‌های مختلف صنعتی، گردشگری و معدنی ظرفیت‌های بی‌نظیری دارد که باید برای شکوفایی آنها در راستای تحقق رشد اقتصادی و بهره‌وری اقدام کنیم

  • منبع خبر : روابط عمومی