فضای رسانه‌ای استان لیدر ندارد/نشست‌های تخصصی مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد
فضای رسانه‌ای استان لیدر ندارد/نشست‌های تخصصی مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد
استاندار مازندران در نشست با رسانه ها بر تولید محتوای غنی و برگزاری نشست‌های تخصصی تاکید کرد.

به گزارش ندای تجن به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در نشست هم اندیشی با مدیران خبرگزاری های استان با عنوان اینکه ما با انفجار بزرگی در عالم ارتباطات اجتماعی مواجه هستیم که باید خود را برای مواجهه با پدیده های نوظهور آماده کنیم، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم تعریفی از نقش رسانه ها در مدیریت امروز داشته باشیم و بدانیم رسانه ها در جایگاه مدیریتی استان و روند توسعه اقتصادی و اجتماعی فرهنگی می توانند داشته باشند باید در این موضوع مهم تامل کنیم و آگاه باشیم اساس تاثیرگذاری رسانه ها در روند مدیریتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: یک آسیب شناسی از علل و عوامل عقب ماندگی استان مازندران از برخی شاخصه ها در استان داشتیم و آن چیزی که بنده در 3 ماه اخیر مشاهده کردم ما در فضای رسانه ای استان یک لیدر و هدایتگر نداریم که در خیلی از استان های دیگر این جایگاه و نقش هدایتگری وجود دارد اما در استان مازندران این مهم را مشاهده نکردم.

استاندار با تاکید بر این که رسانه ها برای کمک واقعی به حرکت توسعه در استان باید نشست های تخصصی برگزار کنند،گفت: مجموعه یادداشت هایی که در مقطع مطالعه کرده ام فقط 2 و 3 مورد دارای تحلیل مناسب و اثرگذار بوده اند و همه رسانه های استان باید در راستای اعتلای مازندران به سمت تولید چنین یادداشت ها و نقدهایی حرکت کنند.

حسینی پور، اظهار کرد: خلاء تولید محتوا در رسانه های استان مشهود است و محتوای رسانه ای ضعیف است، در حالی که می بایست جامعه نخبگانی استان را به سمت خودمان بکشانیم و اینها همه ضرورت هم افزایی و بهره گیری از تمامی استعدادها برای شکوفایی استان است. نگاه ما این است که استان مازندران علی الرغم اینکه در شمار استان های برتر در منابع انسانی است با ضریب هوشی بالاست این سوال پرسیده می شود چرا در این استان این همه فقر فرهنگی و  اقتصادی وجود دارد و چرا نتوانستیم تاثیرگذار باشیم که حتما باید در این حوزه بازنگری کنیم.

نماینده عالی دولت در مازندران، اظهار کرد: صدای رسانه ها را به خوبی می شنویم و بنا هم داریم بشنویم. از نقد منصفانه و مشفقانه استقبال می کنیم، دلیلش این است که نقد منصفانه را در پیمودن مسیر توسعه استان همراه خودمان می شناسیم و از این مهم استقبال می کنیم و رسانه ها می بایست خودشان را عضوی از خانواده مدیریت استان بدانند، منتهی عضوی که همه اعضای خانواده یک نظر نیستند و نقدهایی به یکدیگر دارند که می بایست بررسی کرد. 

وی تصریح کرد: امید دادن به مردم یکی از نکاتی است که بشدت در مدیریت استان به آن نیازمندیم و واقعیت این است حدود 70و 80 درصد تیتر اخبار رسانه های استان برای مردم نا امید کننده است که جمهوری اسلامی ایران این همه هزینه کرده است علیرغم همه سختی ها اما دشمنان ما نقاط سیاه را بمباران می کنند بطوریکه مقام معظم رهبری جهاد تبیین ذفاع از نظام را مطرح می کنند که بسیار مهم است و به نظر من مخاطب اصلی جهاد تبیین، رسانه ها می باشند و به تبیین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از انقلاب به این کشور و استان بسیار کم پرداخته شده است.

سید محمود حسینی پور، یادآور شد: در فضای رسانه ای استان تخریب بیداد می کند لذا باید تحولی در روند فعالیت خودمان ایجاد کنیم چرا که طی سال های اخیر با رفتارهای گذشته نتیجه نگرفتیم. امروز فاصله‌ای بین مدیر و رسانه وجود ندارد، امروز هیچ‌کسی جرات ندارد که جلوی انتشار یک خبر را بگیرد به این دلیل که سازه اطلاع‌رسانی دنیا از شکل سنتی خود به شکل دیجیتال تغییر مکان داده است.

وی با اشاره این که انتصابات باید برای رضای خدا باشد، شایسته‌سالاری در انتصابات رعایت شود و ما به دنبال تغییر رویکردهای استان هستیم که بخش اعظمی از آن دست شما رسانه‌هاست، گفت: جابجایی مدیریتی در استان مازندران جلوتر از سایر استان‌هاست و تا پایان سال این تغییرات به پایان می‌ رسد. امروز انقلابی‌گری به‌نوعی با توانایی مواجه شده است، اگر می‌گوییم دهه شصتی‌ها انقلابی هستند، چون با دست خالی جنگیدند و در صحنه بودند، بنابراین انقلابی‌گری باید در صحنه بودن باشد، همه مسوولیم و باید پای کار بیاییم