آماده سازی و تبدیل ساحل آزاد شده سرخرود به مقصد گردشگری
آماده سازی و تبدیل ساحل آزاد شده سرخرود به مقصد گردشگری
ساحل چاکسر در اختیار شهرداری قرار می گیرد تا برای استفاده عمومی آماده سازی شود.

سید محمود حسینی پور در بازدید از سواحل آزاد شده مجتمع فرهنگی ساحلی چاکسر، گفت:خوشبختانه حریم این مجتمع ساحلی که پس از دستور رییس جمهور، داوطلبانه آزادسازی شد، از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است، ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در بازدید از سواحل آزاد شده مجتمع فرهنگی ساحلی چاکسر، گفت:خوشبختانه حریم این مجتمع ساحلی پس از دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل به صورت داوطلبانه آزاد و رستورانی که در این حریم قرار داشت تخریب شد.

وی با بیان اینکه ساحل مجتمع چاکسر از ظرفیت بالای گردشگری برخوردار است، افزود: قرار شد این ساحل در اختیار شهرداری سرخرود قرار گیرد تا برای گردشگران و بویژه استفاده مردم منطقه آماده سازی شود.

استاندار مازندران در خصوص منطقه نظامی بیشه کلا محمودآباد که در اختیار نیروی هوایی ارتش قرار دارد توضیح داد: بخش اعظمی از آزادسازی حریم 60 متری این منطقه نیز انجام شده است ولی به دلیل نظامی بودن منطقه، ملاحظاتی وجود دارد اما در نهایت مناطقی که کاربرد نظامی ندارند آزادسازی خواهد شد و برای استفاده عموم در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

مجتمع فرهنگی – تفریحی چاکسر در بخش سرخرود محمود آباد واقع است و حدود ۱۰ هکتار مساحت دارد؛ این مجتمع پس از دستور رییس جمهور مبنی بر آزادسازی سواحل در تاریخ 18 بهمن ماه سازه های داخلی خود را تخریب کرد تا حریم 60 متری آن آزاد شود.

برنامه آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا از دهم بهمن ماه جاری با دستور رییس جمهوری به تمامی دستگاه های دولتی کلید خورد. آیت الله سیدابراهیم رییسی پس از سفر به استان گیلان و مشاهده وضعیت سواحل دریای خزر در دستوری صریح‌ همه دستگاه‌های دولتی را بدون استثنا موظف به آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده دریا تا مرز قانونی حداقل ۶۰ متر از ساحل در دوره زمانی ۲۰ روزه کرد.

دستور رییس جمهوری برای آزادسازی حریم دریا در همان روز نخست ابلاغ در مازندران با حضور میدانی استاندار در بابلسر و نظارت بر عقب نشینی اردوگاه بهزیستی از حریم ۶۰ متری اجرایی شد. در ۲۰ روز گذشته تعداد دیگری از مجموعه های دولتی از جمله مراکز نظامی اقدام به عقب نشینی از حریم ساحلی در مازندران کردند. مازندران با ۱۵ شهرستان ساحلی، حدود ۳۴۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را در اختیار دارد.

رییس جمهور دهم بهمن ماه امسال دستور فوری برای عقب نشینی دستگاه های دولتی از حریم ۶۰ متری دریا صادر و ضرب الاجل ۲۰ روزه برای تحقق این دستور تعیین کرده بود