اصلاح  قوانین حوزه نظام مهندسی مطالبه جدی‌مان از نمایندگان مجلس است
اصلاح  قوانین حوزه نظام مهندسی مطالبه جدی‌مان از نمایندگان مجلس است
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان مازندران با تاکید بر اینکه نظارت میدانی بر ساخت و ساز روستاها اولویت جدی است گفت: اصلاح قوانین حوزه نظام مهندسی از طریق نمایندگان مجلس در کمیسیون های مرتبط مطالبه جدی ماست.

به گزارش ندای تجن_عباس اکبرزاده در گفت و گویی ضمن اشاره به روند افزایشی ساخت و سازهای غیرمجاز در روستاهای استان طی سال های اخیر گفت: نظارت میدانی بر ساخت و سازهای روستایی اولویت جدی ماست که در این راستا با کمک مراجع قضایی و دستگاه های نظارتی منتظر مداخله و اعمال قانون هستیم.
اکبرزاده اضافه کرد: حوزه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با تشکیل کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز روستایی با محوریت این سازمان در هر یک از شهرستان ها توانسته با پایش میدانی توسط ناظرین کاردان فعال، با مشخص نمودن چگونگی صدور دفترچه های پروانه های ساختمانی با قوانین ساخت و ساز و مصوبات هیات ۴ نفره استان، کیفیت ساخت و ساز و چگونگی نظارت هر مرحله از ساختمان از سوی ناظرین را در قالب فرم های گزارش از سازمان نظام کاردانی به صورت مکتوب گردآوری کند. 
وی افزود: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر مبارزه با فساد با برنامه ریزی های صورت گرفته، همکاری و تعامل دو سویه ای با نهادهایی نظیر استانداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و دیگر دستگاه های مسئول در حوزه نظام کاردانی ساختمان آغاز شده تا شاهد اتفاقات خوبی در این راستا باشیم.
رئیس نظام کاردانی ساختمان مازندران خواستار اصلاح قوانین حوزه نظام مهندسی شد و گفت: در این راستا از نمایندگان مجلس انتظار داریم پیگیر این مهم در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای تحقق این مطالبه جدی باشند.
اکبرزاده از اعلام آمادگی جهت بازنگری ساخت و ساز در روستاهای استان با همکاری مدیریت ارشد استان خبر داد و گفت: این همکاری در جهت جلوگیری و نظارت بر روند ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها اولویت اصلی ما است.
وی از وجود ۴۶۰۰ مهندس کاردان در سازمان خبر داد و گفت: ۱۴۰۰ نفر از این اعضا دارای پروانه اشتغال بوده که به انجام خدمات مهندسی در روستاها و آبادی های مازندران مشغول هستند.
رئیس نظام کاردانی ساختمان مازندران تاکید کرد: در حوزه ساخت و ساز روستاها بالغ بر ۳ میلیون مترمربع عملیات عمرانی و نظارت، توسط مهندسین و کاردان های ساختمان انجام شده است.