۱۶آذرماه، اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران/برای نخستین بار کتاب جشنواره به چاپ رسید
۱۶آذرماه، اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر مازندران/برای نخستین بار کتاب جشنواره به چاپ رسید
رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران از برگزاری مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با حضور رئیس بسیج رسانه کشور در روز ۱۶ اسفندماه خبر داد

.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار قدس آنلاین، عبدالمهدی حق‌شناس در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه مراسم اختتامیه در سالن زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و با حضور اهالی رسانه برگزار می شود، اظهار کرد: در آیین پایانی جشنواره ضمن تجلیل از ۲۲ برگزیده، یاد و خاطره زنده یاد “حسین فلاحتی” خبرنگار فقید خبرگزاری ایرنا را با حضور خانواده‌اش گرامی خواهیم داشت.

رئیس سازمان بسیج رسانه مازندران با اشاره به اینکه ۵۵۸ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که با پالایش اولیه، ۴۳۱ اثر برای داوری در اختیار داوران قرار گرفت، گفت: آثار برگزیده به جشنواره ملی ابوذر ارسال شد.

حق شناس درباره جزئیات آثار ارسال شده به جشنواره ابوذر مازندران یادآور شد: ۸۶ گزارش، ۵۳ مصاحبه، ۷۷ مقاله و یادداشت، ۴۶ گزارش تصویری، ۳۱ خبر، ۵۰ تیتر، ۶۱ عکس، ۱۸ اثر در بخش چند رسانه ای و ۹ اثر در بخش ویژه (علامه حسن‌زاده آملی) دریافت شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره ابوذر را شناسایی خبرنگاران در تراز انقلاب، ایجاد انگیزه بین فعالان رسانه‌ای و ثبت آثار انقلابی عنوان کرد و افزود:علیرغم مشکلات موجود در راستای برگزاری جشنواره های رسانه ای، تمام توان خود را بکار گرفتیم برای سومین سال متوالی جشنواره ابوذر مازندران را برگزار کنیم.

کتاب جشنواره، سندی ماندگار برای اهالی رسانه

همچنین دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران از انتشار کتاب جشنواره ابوذر با عنوان “قاب سوم” برای نخستین بار و در ۱۱۰ صفحه بصورت رنگی خبر داد.

حسین احمدی در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اعلام اینکه علیرغم محدودیت های اعتباری، کتاب جشنواره به همت سازمان بسیج رسانه مازندران منتشر شده است، آن را سندی ماندگار برای اهالی رسانه خواند.

احمدی هدف از انتشار کتاب را اطلاع رسانی و آگاهی خبرنگاران از چند و چون آثار برگزیده دانست و افزود: انتشار آثار جشنواره و اعلام نظرات داوران در قالب کتاب، چراغ راهی است تا خبرنگاران بعنوان الگو از آن استفاده کرده و در تولید آثار، از نکات فنی و علمی ذکر شده بهره برند.

وی یکی از مشکلات جشنواره های رسانه ای را عدم اطلاع رسانی درست، فقدان شفافیت و پاسخ ندادن به پرسش های اهالی خبر دانست و افزود: انتشار و توزیع کتاب در اختتامیه جشنواره ها، ضمن جلب اعتماد شرکت کنندگان، پاسخگوی شبهات احتمالی خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تاکید کرد: همه تلاش خود را مصروف داشتیم تا با شفاف سازی و بررسی علمی آثار، صیانت از تولیدات خبرنگاران از مرحله دریافت تا داوری را به درستی انجام دهیم تا بار دیگر شاهد اقبال عمومی به جشنواره ها باشیم.

دبیر سومین جشنواره رسانه ای ابوذر مازندران با اعلام اینکه آقایان علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، محمود مختاریان، علیرضا کتابدار و مهرداد خلیلی از سوی مرکز مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت ارشاد برای داوری آثار انتخاب شدند، خاطرنشان کرد: در مسیر داوری تلاش کردیم خللی به استقلال داوران وارد نشده و با طمأنینه، بررسی آثار صورت گیرد