برگزاری تورساری‌گردی همراه با بازدید از کتابخانه‌ها در ایام نوروز 1401
برگزاری تورساری‌گردی همراه با بازدید از کتابخانه‌ها در ایام نوروز 1401
باستانی از برگزاری تورساری گردی همراه با بازدید از کتابخانه‌ها در ایام نوروزسال 1401 خبرداد.

ندای تجن-رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ساری در حاشیه بازدید از کتابخانه گردی ابن شهر آشوب ساروی به خبرنگار ندای تجن، گفت:کتاب خواندن، بخشی از زندگی ماست و با توجه به اینکه سرانه مطالعه کتاب در کشور پایین است ما مسئولین باید در امر اطلاع رسانی ظرفیت‌های کتابخانه‌ها به مردم نقش کمک کننده داشته باشیم .

محسن باستانی با بیان اینکه کتابخانه ابن شهر آشوب دارای بخش‌های مختلف کودک، نوجوان، دفاع مقدس و اسناد ونسخ خطی است که نشان از ظرفیت خوب آن برای استفاده گروه‌های سنی مختلف است، ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه کتابخانه گردی برای تمام آحاد جامعه ارزشمند است وطیفه دانستم که برای بازدید در کتابخانه ابن شهرآشوب حضور یابم.

 وی بیان کرد:در حال حاضر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  در بخش مطالعه کتاب و ترویج کتابخوانی تعامل خوبی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی دارد  و آمادگی همکاری برای ترمیم کتاب‌های قدیمی وسایر کمک‌هاهستیم.

باستانی از خانواده‌های مازندرانی خواست تا فرزندان خود را به سمت مطالعه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی هدایت کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری با بیان اینکه در سال 98با همکاری فعالان گردشگری تورساری‌گردی ویژه مدارس را برگزار کردیم، ادامه داد: در این تور یک روزه دانش آموزان را به کتابخانه برای بازدید بردیم اما متاسفانه در نوروز سال 99 و 1400به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل بهداشتی موفق به ادامه آن نشدیم .

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های ارزشمند در ایام نوروز 1401 برگزاری تور ساری گردی است، افزود: حتما برنامه بازدید از کتابخانه‌ها را در این تور قرار می‌دهیم تا مردم نسبت به ظرفیت‌های این نهاد فرهنگی آگاهی یابند.

باستانی در بخشی از سخنانش به برگزاری رویداد بین المللی گردشگری کشورهای عضو اکو در ساری سال 2022اشاره کرد و گفت: میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری فعالان این حوزه با تمام توان پای کار هستند تا مراسم افتتاحیه آن را در تاریخ 25و 26اسفندماه سال جاری برگزار کنند .

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری با بیان اینکه اعضای اکو بزودی به ساری می آیند و مستقر می شوند، افزود:از همه فعالان گردشگری و دوستداران این حوزه که در طول یک سال گذشته پای کار بودند نهایت سپاس را داریم و ان شاالله این رویداد با تجربه خوشایند در ذهن‌ها بماند.

عکس آقای باستانی از پایگاه خبری مازنی نیوز دریافت شده است