بیش از ۷هزار تماس درخواست در سامانه ساری من ثبت شد
بیش از ۷هزار تماس درخواست در سامانه ساری من ثبت شد
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری از ثبت بیش از ۷هزار تماس در سامانه ساری من خبر داد و گفت:نیاز به فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله داریم.

ندای تجن_رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری به مشارکت شهروندان ساروی در امر تفکیک زباله از مبدا اشاره کرد و گفت: در طول این مدت، بیش از 7 هزار درخواست در سامانه ما ثبت شده اما بازهم تفکیک زباله از مبدا نیازمند فرهنگسازی در جامعه است.

عباس غفوری رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با بیان اینکه اقدامات شایسته‌ای در بحث جمع آوری زباله‌ها، ساماندهی خاک و نخاله ها و شستشوی جداول سطح شهر بویژه درحاشیه خیابان‌های اصلی در آستانه ایام نوروز صورت گرفته، گفت: فعالیت‌های سازمان در آستانه نوروز 1401 در زمینه های جمع آوری زباله های شهری، ساماندهی خاک و نخاله های شهر و ورودی و خروجی شهر و همچنین شستشوی جداول در حال اجراست و پرسنل سازمان برای داشتن شهری زیبا در آستانه بهار تلاش می کنند.

غفوری همچنین بر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه وتفکیک از مبدا زباله توسط شهروندان تاکید کرد و بیان داشت: این فرهنگ سازی بایست نهادینه گردد تا منجر به کاهش حجم زباله‌های تر و و افزایش مواد اولیه بازیافتی و در نهایت حفظ محیط زیست شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری با بیان اینکه، نباید مواد پلاستیکی و نایلکس به اینصورت براحتی در طبیعت مخصوصا در ایام تعطیلات نوروزی رها گردد، افزود: اگر مواد پلاستیکی یکبار مصرف در خانوار حذف شود بیشتر مسیر را در حفظ محیط زیست طی خواهیم کرد.

غفوری با تاکید بر اینکه مدیریت زباله در اولویت سازمان قرار داد، افزود: برای ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا از چند طریق (اپلیکیشن ساری من، وانت تلفنی، جمع آوری مخازن آپارتمان ها و جمع آوری کاغذ از ادرات) از سوی سازمان اقدام می گردد.

وی افزود: به واسطه فرهنگ سازی صورت گرفته، تاکنون ۲۸۰۶ درخواست از طریق اپلیکیشن ساری من ثبت شد و شهروندان ساری با ثبت درخواست های خود برای تفکیک زباله از مبدا، حدود 24 تن زباله تفکیک شده به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری تحویل داده اند.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری در پایان با اشاره به نقش موثر رسانه ها در راستای انجام کار فرهنگی و فرهنگ سازی در زمینه تفکیک زباله از مبدا، خاطرنشان کرد: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید علاوه بر اطلاع رسانی در این حوزه، برای تبدیل موضوع تفکیک زباله به یک فرهنگ غالب در جامعه تلاش کنند.

  • منبع خبر : روابط عمومی