رئیس جمهور دستور بررسی کارشناسانه انتقال آب از روخانه تجن را داد
رئیس جمهور دستور بررسی کارشناسانه انتقال آب از روخانه تجن را داد
رئیس جمهور گفت: دستور بررسی کارشناسی درباره انتقال آب رودخانه تجن به کویر مرکزی را دادم و به هیچ وجه نباید موجب اختلاف بین دو استان مازندران و سمنان شود.

به گزارش ندای تجن به نقل از خبرگزاری موج مازندران، آیت‌الله رئیسی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار موج مازندران درباره تدابیر دولت نسبت به عواقب انتقال آب رودخانه تجن ساری به کویر مرکزی با احداث سد فینِسک که بلای دریاچه ارومیه و رودخانه زاینده‌رود اصفهان را در مازندران تکرار و بخش کشاورزی با خطر خشکی مواجه می‌شود، اظهار داشت: این موضوع را به طور ویژه بررسی می‌کنیم و من هم گفتم باید بررسی کارشناسی صورت بگیرد و به هیچ وجه نباید موجب اختلاف بین دو استان مازندران و سمنان شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری از رسانه‌های مازندران مبنی بر اینکه هزینه تولیدات کشاورزی در مازندران زیاد است و باعث دلسردی کشاورزان می‌شود و این عامل سبب تغییر کاربری و نابسامانی در بازار و نیز سبب سود در جیب دلالان می‌شود و قصه تلخ کشتار دام مولد خواهد شد، چه حمایتی برای کشاورزان دارید، گفت: در مازندران و مجموعه برنامه‌هایی که در استان داشتیم و جلسات کارشناسی که انجام شد و یکی از محورهای مهم که مورد توجه دولت است بحث رسیدگی به وضعیت کشاورزان است تا اقتصاد روستا برای آنان همراه با امیدبخشی باشد و از ادامه کار نا امید نشوند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در روستاها به برکت انقلاب اسلامی رونق صورت گرفت و لازم است کشاورزی برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد، افزود: در سفر به استان گلستان و مازندران بیشترین اعتبارات به بخش کشاورزی تعلق گرفت.

وی گفت: کار علمی و ترویجی کشاورزی برای بخش‌‌های کارشناسی، کنار کشاورزان کار کنند تا کشاورزی در استان‌های شمالی متحول شود.

آیت‌الله رئیسی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحث توسعه تجارت در بندر امیرآباد را داشتید و برنامه دولت در این خصوص چیست، عنوان داشت: اولین بازدید ما از بندر امیرآباد بود اما نظر ما این است که این بندر به مرکز تجاری برسد و واردات و صادرات صورت گیرد.

وی با اشاره به  اینکه باید به سمت استقلال کالاهای اساسی حرکت کنیم و این موضوع هم زمینه‌اش در حال انجام است، تصریح کرد: تأکید شد تا توسعه زیرساخت‌های بندر امیرآباد صورت گیرد و این بندر به عنوان دروازه توسعه تجاری و صادرات منطقه محسوب شود و واردات باید مربوط به کالاهای اساسی باشد.

رئیس جمهور در ادامه به سؤال دیگری درباره حمایت دولت در زمینه ورزشی به ویژه حمایت از تیم فوتبال نساجی مازندران، بیان داشت: تیم نساجی باید جای آبرومندانه‌ای داشته باشد تا در استان دیگری برای مسابقه نرود و به همین منظور پیگیر کار ورزشگاه هستم وو لازم است تیم نساجی و هوادارانش بدانند از الان به بعد حداکثر زمان ما 4 ماه است تا اعلام کنیم در این مدت استادیوم آماده می‌شود و این وضعیت خاتمه یابد