اعزام بیش از ۸هزار نفر به مناطق عملیاتی/کارت واکسن لازم نیست
اعزام بیش از ۸هزار نفر به مناطق عملیاتی/کارت واکسن لازم نیست
به گفته سردار مسلمی در سال جاری بیش از ۸هزار نفر با رعایت پروتکل بهداشتی به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.


فرمانده سپاه کربلای مازندران در نشست امروز که به مناسبت گزارش راهیان نور در محل سالن اجتماعات این نهاد برگزار شد، گفت:بیش از ۸هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام می شوند.
سردار سیاوش مسلمی با بیان اینکه به مدت ۲سال به خاطر شرایط کرونا از فضای نورانی دفاع مقدس بهره مند نشدیم،گفت:فضای حاکم بر یادمان ها و تاثیرگذاری بر جوانان بی نظیر است
وی با اشاره به اینکه در سال جاری علیرغم همه مشکلات در فضای اقتصاد تصورمان این بود که با توجه به فضا ان چنان استقبال نشود، ادامه داد:در حال حاضر بیش از ۸هزار نفر در سامانه راهیان نور ثبت نام کردند که پیش بینی می کنیم تا ۱۰هزار نفر برسد.
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه از این تعداد زائرین تعداد ۴هزار و ۲۰۰نفر از بانوان هستند، افزود: مابقی اقایان هستند.

وی به کمک خیرین برای فراهم سازی امکانات مناسب در محل اردوگاه های راهیان نور اشاره کرد وافزود:علاقه مندان به اردوی راهیان نور با پرداخت کمترین مبلغ ۵۰هزارتومان می توانند در سامانه ثبت نام کنند و اعزام شوند.
سردار مسلمی با بیان اینکه زائران پس از اعزام در مناطق و اردوگاه هایی که در اهواز به نام شهید اندیمشک و شهید بلباسی خرمشهر است اسکان می یابند،ادامه داد: برگزاری اردوهای فرهنگی و یادمان گردی و اجرای رزمایش فرهنگی و برگزاری جشن اعیاد شعبانیه و نماز جماعت بخشی از مراسم اردو است..
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در ۶فروردین ماه آخرین گروه راهیان نور در منطقه حضور می یابند،اضافه کرد: در هر بازده تا ۶۰۰نفر زائر داریم که با افتخار در خدمت زایرین هستیم
سردار مسلمی با بیان اینکه شب عید تعدادی از سرداران دفاع مقدس مازندران در مناطق راهیان نور حضور می یابند، گفت: در یادمان شهدای هفت تپه حضور می یابیم و از طریق صداوسیمای مازندران پخش می شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری تقریبا اردوی راهیان نور از بهمن ماه شروع شد،افزود: با توجه به اینکه به مدت ۲سال از اردوگاه ها استفاده نشد، یک گروه مهندسی کار بهسازی و بازسازی اردوگاه را داشتند و هزینه کردیم تا زیرساخت فراهم شود.در کنار آن مهندسان مقیم به مدت ۲۴ساعته گذاشتیم که بازرسی می کنند.
فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه اردوی راهیان نور ویژه جنوب است، ادامه داد:زائران به مناطق اروندکنار،شلمچه و یادمان فتح المبین می روند که ثبت شده و با استانداردهای سازمان اردویی است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما درباره گلایه شهدا از انتخاب شهدای شاخص و سرکشی به آنان از سوی مسئولان، گفت:منظور خانواده شهدا این بود که ما در استان ۵۰ نفر شهید شاخص نام آور داریم و هر مسئولی به استان می آید به دیدار آنان می رود، به نظر ما همه شهدا یکسان هستند اما به واسطه بی تدبیری همه شهدا دیده نمی شوند.
سردار مسلمی با بیان اینکه خانواده شهدای مظلومی هستند که از اول دفاع مقدس تا الان حتی یک بار دیده نشدند، افزود:ما سعی کردیم تا در روز پدر و مادر یا دختریا سایر مناسبت ها به دیدار خانواده شهدا برویم وبیشترین دید و بازدید را سپاه از خانواده شهدا دارد.
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به دیدار با ۸خانواده شهید مدافع حرم که دیروز انجام داد،اضافه کرد: با توجه به اینکه خانواده شهدای مدافع حرم جوان هستند و نزدیک به عید چشم انتظار هستند ما قبل از عید به دیدارشان می رویم.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اسکان خانواده ها در مناطق اردوی راهیان نور، گفت:خانواده ها در اردوگاه شهید جعفرزاده اسکان می شوند چون سوئیت دارد و مناسب است.
سردار مسلمی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه ایا هر کسی می تواند به مناطق عملیاتی سفر کند، گفت: حتما باید افراد در سامانه ثبت نام کنند تاشرایط و امکانات پذیرایی برای انان در نظر گرفته شود.
وی در پاسخ به سئوالی درباره شرط داشتن کارت واکسن، افزود:خیر، چنین شرطی وجود ندارد و افراد با رعایت پروتکل بهداشتی می توانند حضور یابند.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران در ادامه با بیان اینکه هر ساله ایام عید نوروز قرارگاه شهید کابلی به صورت مجازی اخبار را پوشش می دهد،ادامه داد:تعداد ۱۰۱رسانه استانی و برون استانی عضو قرارگاه هستند و اخبار راهیان نور را پوشش می دهند.
علی ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال جاری ۵مستند تلویزیونی از صداوسیمای استان پخش می شود، گفت:جشنواره رسانه ای راهیان نور در سال ۱۴۰۱برگزار می‌شود.
لازم به ذکر است پوستر جشنواره در پایان نشست رونمایی شد.