افتتاح 76آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در مازندران
افتتاح 76آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در مازندران
با حضور ویدئوکنفرانسی دكتر عبدالملكي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي و دكتر حسيني نيا معاون وزير كار و رئیس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور تعداد ٧۶ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد و ۵٢ مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی در مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ندای تجن به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران- با حضور ویدئوکنفرانسی دكتر عبدالملكي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعي و دكتر حسيني نيا معاون وزير كار و رئیس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور،تعداد  1هزار آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد، 555مرکز مهارت آموزی جوار- بین کارگاهی افتتاح و  31مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی در سراسر کشور اعطا شد.

براساس این گزارش به صورت هم زمان با سراسر کشور، تعداد ٧۶ آموزشگاه فنی‌و حرفه‌ای آزاد و ۵٢ مرکز آموزش جوار کارگاهی و بین کارگاهی نیز در مازندران مورد بهره برداری قرار گرفت.

هدف اصلی آموزشهای فنی و حرفه‌ای تربیت نیروی کار مورد نیاز بخش‌های مختلف جامعه است و با توجه به اینکه  توان دولت در اجرا و فراگير سازي براي تمامي گروه‌هاي هدف و متقاضيان كسب مهارت بسيار محدود بود، بنابراین حضور بخش خصوصي و سرمايه‌گذاري براي تاسيس آموزشگاه هاي آزاد ضروري است .

در همین راستا قوانين بسيار مناسبي براي صدور مجوز تاسيس آموزشگاه فني و حرفه اي آزاد وضع شده تا زمينه حضور بخش خصوصي هموار شود و افراد علاقه‌مند می‌توانند با داشتن حداقل سن لازم برای تاسیس آموزشگاه فنی حرفه ای آزاد ۱۸ سال اقدام کنند.

از زمان آغاز دولت سيزدهم و تاكيد مقام عالي وزارت و نيز دستور رئيس سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور تا كنون بیش از 300موافقت اصولي تاسيس صادر شده كه اين مهم بيانگر علاقمندي بخش خصوصي در سرمايه گذاري براي گسترش مهارت آموزي در جامعه است.

لازم به ذکر است همزمان با این مراسم سیدحسین درویشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای مازندران به همراه کمال رستمعلی فرماندارجویبار ضمن حضور در گروه صنعتی کاسپین لوله طبرستان 124موسسه آموزشی را افتتاح کرد.