وضعیت هوای نخستین هفته نوروز چگونه است؟
وضعیت هوای نخستین هفته نوروز چگونه است؟
هفته نخست سال 1401 در مازندران تقریبا با هوایی معتدل در برخی نقاط با باران پیش بینی شده است.

به گزارش ندای تجن- در روزهای پایانی سال هستیم و یک مسافرت شیرین به همراه خانواده در این روزهای تعطیل بسیار لذت بخش است.

و اما ابتدا بهتر هست وضعیت هوای استان مازندران را بدانیم تا شرایط سفر را بررسی کنیم.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه هاي پيـش يابـي هواشناسـي، وضعيت جوي استان مازندران در نخستین هفته سال 1401 بدین شرح پیش بینی شد.

وضعیت هوای مازندران در روز یک‏شنبه  درمناطق ساحلی ، جلگه ای و دامنه ها، نیمه ابری در ساعات بعدازظهر و شب ابری به ویژه در غرب با بارش خفیف و پراکنده و درارتفاعات : صاف تا  نیمه ابری از شب ابری در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده پیش بینی شد.

آسمان استان درنخستین روز سال 1401 در مناطق ساحلی، جلگه ای و دامنه ها  نیمه ابری از بعدازظهر ابری  به ویژه در نیمه غربی با بارش پراکنده و وزش باد همراه است.در ارتفاعات هم هوایی صاف تا نیمه ابری از شب ابری بویژه در ارتفاعات غربی با بارش پراکنده خواهد بود.

درروز های دوم و سوم فروردین ماه سال جاری هم مناطق ساحلی، جلگه‌ای و دامنه‌ها آسمانی نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما و در بعضی ساعات با بارندگی و وزش باد خواهند داشت.

درارتفاعات آسمانی ابری و مه آلود گاهی با بارش باران و برف پیشبینی می شود که  از بعدازظهر چهارشنبه با کاهش ناپایداری همراه است.

در پایان نخستین هفته سال 1401نیر آسمانی صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می شود که از اواخر روز با افزایش ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با بارش پراکنده ووزش باد است.

در روز جمعه هم آسمانی نیمه ابری تا ابری گاهی با بارندگی (در ارتفاعات مه آلود با بارش باران و برف) و وزش باد خواهیم داشت.