تعداد مسافران به مازندران ۵۰درصد افزایش یافت/سرعت بالا علت حوادث رانندگی
تعداد مسافران به مازندران ۵۰درصد افزایش یافت/سرعت بالا علت حوادث رانندگی
رئیس پلیس راهور استان مازندران از افزایش 50دصدی ورود مسافران به شهرهای مازندران خبر داد و گفت: بیشترین علت تامه در تصادفات روز گذشته ،عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است


 
به گزارش ندای تجن به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ نصرالله بیگلری در بیان این خبر گفت: در اکثر شهر های استان وضعیت ترافیکی آرامی داریم اما رانندگان عزیز دقت کنند به دلیل خلوت شدن معابر و بارندگی مستمر ودر پی آن لغزندگی معابر از سرعت مطمئنه یعنی بر حسب شرایط سرعتی کمتر از سرعت مقرره حرکت کنند تا حادثه ناگواری برای هیچ کس پیش نیاید.
وی افزود: بیشترین سهم تصادف در 24 ساعت گذشته را خودرو های سواری با سهم تقریبا 72 درصدی به خود اختصاص دادند و بیشترین نوع برخورد، برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت یا وسایل نقلیه دیگر بوده است.
رئیس پلیس راهور استان مازندران با اشاره به اینکه  بیشترین علت تامه در تصادفات روز گذشته، عدم توانائی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه بوده است، تصریح کرد: ساعت فراوانی تصادفات در 24 ساعت گذشته از ساعت 12 ظهر الی 18 عصر بوده که سهم 58 درصدی را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ بیگلری اظهار داشت: وضعیت آب و هوا در تمام شهر های تابعه بارش باران رو داریم و سطح معابر لغزنده می باشد.
رئیس پلیس راهور استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: بینی می شود با توجه به استمرار بارندگی تا چند روز آینده و بارش برف در ارتفاعات مردم عزیز از رفتن به معابر با ارتفاع بالا از سطح دریا خودداری کنند.
** آئین نامه راهنمایی و رانندگی:
ماده 143 آیین نامه راهنمایی و رانندگی اشعار می داره: در راههایی که مسیر حرکت وسایل نقلیه به علت وجود موانع ثابت اعم از وسایل نقلیه پارک شده ،مصالح ساختمانی ،اشیا ،عملیات عمرانی ،حفاری وخرابی راه بسته و یا برای عبور از مسیر مجاز کافی نباشد،حق تقدم عبور با وسیله نقلیه ای است که مسیر عبور آنها باز یا سهم عبور بیشتری را دارا می باشد.
با استناد به ماده فوق رانندگان دقت نمایند تا در رانندگی در معابر ذکر شده با رعایت قانون موصوف انشالله تعطیلات خوبی را با خانواده سپری نمایند.