وقتی لشکر ۲۵ کربلا فاو را فتح کرد، پرچم امام رضا (ع) را بر مناره‌های فاو به اهتزاز در آوردیم/یک نفر بدون آموزش در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴و۵، نبود
وقتی لشکر ۲۵ کربلا فاو را فتح کرد، پرچم امام رضا (ع) را بر مناره‌های فاو به اهتزاز در آوردیم/یک نفر بدون آموزش در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴و۵، نبود
سردار قربانی در جمع زائران هفت تپه به بیان خاطرات عملیات های مختلف دفاع مقدس پرداخت و خواستار احیای کامل منطقه هفت تپه شد.

سردار مرتضی قربانی در لحظات آغاز سال جدید در هفت تپه از خاطرات دفاع مقدس لشگر ۲۵کربلا در عملیات های مختلف گفت.


وی با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا به ویژه شهدای استان مازندران،گیلان و گلستان و شهدایی که در منطقه هفت تپه خون پاکشان ریخته شد،گفت:برای فعال کردن این منطقه فرماندهی سپاه کربلا و حجت الاسلام اسدالله جعفری که آن زمان ارپی جی زن لشکر بود ، زحمات زیادی کشیدند که باید بیش از این منطقه فعال شود.

سردار قربانی با بیان اینکه در ابتدای سال ۶۴ حکم دستور تشکیل لشکر ویژه ۲۵ کربلا برای بنده آمد ، افزود: رزمندگان مازندران با یک لشکر ۱۶ قدس گیلان، یک تیپ زرهی ۲۸ صفر اصفهان، یک تیپ پیاده از کهگلویه و بویر احمد باهم ادغام شدند و لشکر ۲۵ کربلا شکل گرفت.

فرمانده لشکر ۲۵کربلا در زمان دفاع مقدس با اشاره به اینکه لشکر در جبهه‌های غرب و جنوب پراکنده بود،ادامه داد: برای همین تا لشکر را جمع کنیم و ببینیم آمادگی توان رزم دارد و قدرت رزم لشکر چگونه است، در عملیات قدس ۱ وقدس ۲ لشکر شرکت کرد و توانایی لشکر ، به توانایی عملیات فتح المبین که سالروز آن ۲ فروردین ۶۱ است، رسید.

قربانی بیان کرد:در همین منطقه هفت تپه گردان‌های ما با چادر مستقر بودند و آموزش‌های نیروها در همین جا شروع شد. گردان.ها اینجا رزم شبانه می‌دیدند . همه آموزش‌های آبی و خاکی برای رزمندگان برگزار می‌شد تا آمادگی لازم را برای عملیات والفجر۸ پیدا کند.

وی افزود:اگر این پادگان در اختیار ما نبود،توان رزم نداشتیم و شهدای ما چندبرابر می‌شدند. چون اگر رزمنده‌ای آموزش سلاح ببیند و آمادگی رزم را داشته باشد ، در جبهه رزم دچار مشکل نمی‌شود.

قربانی با بیان اینکه وقتی عملیات والفجر ۸ شد و لشکر ۲۵ کربلا فاو را فتح کرد، پرچم امام رضا (ع) را بر مناره های فاو به اهتزاز در آوردیم،ادامه داد:وقتی خبر فتح فاو از تلویزیون پخش شد، و صدام این خبر را شنید به لشگر گاردش دستور داد تا با ما جنگ کنند اما با توکل و توسل رزمندگان و رزم آنها، با غنیمت گرفتن ادوات دشمن ، لشکر گارد صدام را منهدیم کردیم.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان لشکر ۸۰ روز در عملیات والفجر جنگیدند،گفت:۷۰ الی ۸۰ هزار رزمنده از اصفهان و مازندران در همین منطقه هفت تپه اموزش نظامی دیدند. و در عملیاتی والفجر ۸، کربلای ۴و۵، و قدس و ۱و۲ حضور داشتند.
وقتی لشکر بعثی مهران را تصرف کرد، و امام دستور آزادسازی مهران را به سپاه داد، همین بچه‌هایی که در والفجر۸ بودند، به مهران رفتیم و ظرف ۲۴ ساعت علاوه بر آزادسازی شهر مهران ،تا خاک دشمن هم پیشروی کردیم.

وی با بیان اینکه سرعت عمل رزمندگان به آموزش‌های شبانه روزی آنان که فقط برای عملیات والفجر ۸، ۵ ماه در آب سرد اموزش غواصی میدیدند،بازمی گردد،اضافه کرد:ان شالله باهمکاری سردار مسلمی مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات ساخته خواهد شد.

قربانی ادامه داد:یک نفر بدون آموزش در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴و۵، نبود. ۷۲ گردان آموزش دیده فقط در عملیات والفجر ۸ شرکت کردند. در آن ۸۰ روز عملیات، رزمندگان برای آموزش مجدد به عقب برمی‌گشتند و بازسازی می‌شدند ودوباره به خط اعزام می شدند.

وی افزود:صدام ملعون، در فاو از سلاح شیمیایی استفاده کرد و ۳۰۰ هزار نفر دچار مسمومیت شیمیایی شدند. اما عهد و پیمانی که رزمندگان با امام بسته بودند در همان شرایط در خط مقدم ماندند.

۳۵ سورتی هواپیمای دشمن در هفت تپه انجام شد و ۱۱۷ نفر شهید شدند اما بچه ها با عزت و قدرت رزم جنگ خود را انجام دادند.

وی به نقش علما در عملیات والفجر ۸ اشاره کرد و گفت:لشکر ۲۵، ۴۰۰ طلبه رزمی داشت و شهید حاج حسین بصیر به حضور طلبه‌ها در بین بچه‌ها بسیار اعتقاد داشت و می‌گفت سهمیه طلبه‌ها را برای گردان من زیاد کن.

رزمندگان که در آن دوران با ولایت فقیه، و امام عزیز، عهد و پیمان بستند، و امروز با امام خامنه ای( مدظله‌العالی) عهد بستند و بدانید همین ۱۱۷ شهید هفت تپه زائران را شفاعت می‌کنند.

قربانی افزود:در دوران دفاع مقدس یک وظیفه شرعی داشتیم که لشکر را آماده کنیم . آن موقع لشکر فقط در بهداری رزم ۱۵۰۰ نیرو داشت. که در خط فاو، آزمایشگاه و بیمارستان صحرایی ایجاد شد. کجای دنیا در آن زمان در جنگ چنین ابتکار عملی دیده شد، جز در لشکر ۲۵ کربلا.

امروز عزتی خدا به مردم و کشور داده که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس هیچ غلطی نمی توانند بکنند

وی با بیان اینکه بچه های ما مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را موشک باران می کنند اما آن‌ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند که اگر غلطی از انان سربزند، تلآویو را باخاک یکسان می کنیم،ادامه داد:جبهه مقامت وصل شده به این شهدا ، این جنگ و رزم و آموزش‌ها که الان این قدرت در اختیار جبهه اسلام است.

حاج قاسم ۲۲ سال عمر شریفش را در منطقه صرف کرد که الان جبهه مقاومت و جبهه اسلام به شهدا وصل است.

باید این مکان هفت تپه یک منطقه مقدسی شود و همه کمک کنند تا این منطقه به طور کامل احیا شود.

  • منبع خبر : قرارگاه شهید کابلی