تشریح فعالیت قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی/جشنواره رسانه در راهیان نور برگزار می‌شود
تشریح فعالیت قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی/جشنواره رسانه در راهیان نور برگزار می‌شود
ابراهیمی به تشریح بخش های مختلف فعالیت قرارگاه رسانه ای شهید کابلی پرداخت و افزود:جشنواره رسانه در راهیان نور با هدف تحلیل از فعالان خبری برگزار می شود.



ندای تجن_به گفته معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه کربلای مازندران حیات و عزت ملت ایران اسلامی بسته به فرهنگ ایثار وشهادت است چرا که این فرهنگ به عنوان مجموعه باورها و ارزش های ناب انقلاب اسلامی این قابلیت را دارد که از نسلي به نسل ديگر انتقال و پدیده‌ها و بسترهای رشد و پیشرفت جامعه را در همه زمینه‌ها به وجود آورد.
سرهنگ علی ابراهیمی گتابی افزود:بارها تاکید شده است که بدون رسانه نمی‌توان در ترویج این فرهنگ عظیم که حیات یک کشور به آن گره خورده است، فعالیت کرد،به همین دلیل نقش رسانه در ترویج، تقویت فرهنگ ایثار و شهادت نه تنها یک شعار ، بلکه یک راهبرد بنیادی است .

وی ادامه داد:رسانه در تبیین شاخص‌های ایثار، شهادت و همچنین اهمیت و جایگاه آن در جامعه و نیز موانعی که برسر راه ترویج این فرهنگ وجود دارد ، نقش تعیین کننده دارد.
ابراهیمی گفت:راهیان نور که یکی از ابزارهای مهم و اساسی در ترویج و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت است به عنوان یکی از مهم ترین ابراز رسانه‌ای در مقابل تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن نیز است.

وی به فرموده رهبرمعظم انقلاب که راهیان نور باید فرآوری شود و این فرآوری همان جهاد تبیین در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت است ،اشاره کرد و افزود: دراین زمینه باید یک جهاد رسانه‌ای شکل بگیرد تا از غفلت و فراموشی دراین مقطع تاریخى و حساس و همچنین تحریف در امان بماند.
معاون روابط عمومی و سخنگوی سپاه کربلای مازندران ادامه داد: با توجه به دوسال وقفه راهیان نور به علت شرایط کرونایی امسال به حول و قوه الهی،این رزمایش بزرگ فرهنگی با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و با یک‌سری محدودیت‌ها برگزار شد.

وی بیان کرد: در سال جاری هم قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی از آغاز اردوی راهیان نور در هسته مرکزی خرمشهربا هدف “جهاد تبیین”به منظور انعکاس و ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس راه اندازی شد تا شاهد یک جهاد مجازی با همکاری اصحاب رسانه در مازندران باشیم.

ابراهیمی با اشاره به رونمایی پوستر قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی در نشست خبری فرماندهی سپاه کربلا که پیش از نوروز برگزار شد،گفت: «جشنواره رسانه در راهیان نور» پس از برنامه راهیان نور برگزار و از رسانه‌های برتر این حوزه تجلیل به عمل می آید.

وی به تشریح فعالیت بخش های مختلف قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی پرداخت و افزود: بخش اول ارسال خبر، گزارش، فیلم، تصاویر برای رسانه ها بود و بخش دوم همراهی و همکاری گروه تلویزیونی سپاه کربلا در بخش مستندسازی راهیان نور بود که به صورت جهادی و شبانه‌روزی به مستند سازی مانور بزرگ فرهنگی کشور پرداخت .
ابراهیمی اضافه کرد: 7 مستند تلویزیونی در قالب سرزمین عشق ) در ایام نوروز، و نیز 7 برنامه تلویزیونی هفت سین بسیج توسط گروه تلویزیونی سپاه کربلا تولید شد.
وی تولید 17 کلیپ و نماهنگ از حال و هوای راهیان نور با همکاری مرکز صداوسیمای مازندران،تهیه عکس نوشت، و استوری موشن برای انتشار در شبکه های مجازی را بخش دیگری از فعالیت قرارگاه رسانه‌ای شهید کابلی عنوان کرد.

ابراهیمی با اشاره به ارتباط زنده تصویری قرارگاه با یادمان های دفاع مقدس،گفت: مهم ترین قسمت این ارتباط تصویری، برنامه ویژه مراسم سال تحویل در یادمان شهدای هفت تپه بود که به صورت زنده از سیمای مرکز تبرستان پخش شد.

وی در پایان ازهمکاری تمامی اصحاب رسانه که به صورت جهادی پای کار انعکاس و انتشار اخبار راهیان نور بودند، تشکر کرد.


ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که کار برای شهدا فقط در ایام راهیان نور خلاصه نشود و در طول سال شاهد جهاد رسانه‌ای در ترویج و تقویت فرهنگ شهدا باشیم.